Správně zakotvená loď
Na obrazovce mapového plotteru vidíte správně zakotvenou jachtu po noci strávené za silného nárazovitého větru. Co je možné na monitoru vyčíst?
Abyste na mapovém plotteru získali podobný obrázek, musíte mít zapnutu funkci TRACK, která ukládá vaše polohy v předem stanovených časových, nebo vzdálenostních intervalech.
Na monitoru je vidět místo, kde byla vypuštěna kotva, které je označené červeným křížkem a písmenem A.
Písmeno B značí dráhu jachty během noci, kdy foukal silný nárazovitý vítr. Jachta se pohybovala na napjatém kotevním řetězu tam a zpět.
Nad ránem přestalo foukat a jachta byla přitažena kotevním řetězem ke kotvě, písmeno C.
A nakonec se slabý vítr stočil cca o 45°, písmeno D. V té chvíli byla pořízena fotografie monitoru.
Důležité je, že jachta byla celou noc bezpečně zakotvena, protože se stále pohybovala po stejné kružnici a nikdy nezačala splouvat po větru.
6041
Související články
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla
O kolik se zvýší namáhání na kotvu ve chvíli, kdy jsme vyvázáni zádí na břeh a fouká vítr z boku? Jde o velmi překvapivé hodnoty, které by měly být pro každého skippera alarmující.
Přichází bouřka, jaké chyby se vyvarovat
Přichází bouřka, jaké chyby se vyvarovat
Koncem minulého týdne se přehnala nad pobřežím Dalmácie fronta s prudkými bouřkami. Za sebou zanechala několik potopených lodí, mnoho poškozených a celé grupy vyděšených charterových hostů. Proč došlo k tolika nehodám?
Proč kotvit v botách?
Proč kotvit v botách?
Víte, proč je dobré mít při práci s kotevním vrátkem na nohou boty?
Proč nevypínat mapový plotter na kotvě
Proč nevypínat mapový plotter na kotvě
Stání na kotvě je energeticky náročné, proto skippeři často vypínají vše, co jde. Proč není dobré některé z přístrojů na kotvě vypínat?