showTop
× Search
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání. Je potěšující, když se kniha čtenářům líbí Během 10 let ji vydáváme již počtvrté. Tentokrát jsme se do ní rozhodli promítnout naše bohaté zkušenosti z kurzů přístavních manévrů, které s úspěchem organizujeme již 8 let jak na moři, tak i v Praze na Vltavě. Proto počet stran narostl téměř o sedminu. Během kurzů jsme zjistili, že některé z manévrů je jednodušší dělat jinak. Všimli jsme si, že některé dovednosti, které jsme dříve považovali za standard, dnes jachtařům chybí. Často vídáme, že práce s mooringem bývá špatná jak na straně posádky jachty, tak i pomocníka na molu. Důvodů pro změny v knize bylo ještě mnohem více. Proto jsme zvolili složitější cestu. Místo jednoduchého CTRL C a CTRL V jsme knihu z velké části přepracovali a...

Poslední videa


Závodní jachting

Smutný konec Banque Populaire IX
Daniel Vodička

Smutný konec Banque Populaire IX

Trimaran Banque Populaire IX, který se překlopil při Route du Rhum, se podařilo přitáhnout do španělského přístavu Vigo. Bohužel jen proto, aby se zjistilo, že je nenávratně ztracen.

Příští rok to bude 30 let, co Banque Populaire sponzoruje jachting. Ztráta, ke které došlo nyní, je největší za celé období třech dekád. Foilující trimaran nejnovější generace v ceně 25 milionů EUR se překlopil při Route du Rhum a než se ho podařilo zachránit, zbyla z něj jen hromada karbonového šrotu. Naprosto neopravitelná.

Závod začal za bouřlivého počasí. Nedlouho po startu musel skipper Armel Le Cléac´h zamířit do přístavu Roscoff na severu Bretaně. Na vině byly potíže s elektrikou. Vše se podařilo rychle opravit a Armel se vydal na stíhací jízdu za nejrychlejšími trimarany.

Již druhý den však bylo hotovo. Došlo ke zlomení jednoho z příčníků, které drží postranní plováky a trimaran se překlopil. Skippera následující den zachránili španělští rybáři. Trimaran zůstal na místě. K jeho záchraně byla najat majitelem lodi a pojišťovnou, která v tom měla také své zájmy, Adrien Hardy, který již má s podobnými záchranami bohaté zkušenosti. Adrien najal remorkér, překlopený trimaran lokalizoval a dotáhl do Viga.

Silné podzimní bouře se však již na lodi podepsaly. Byla rozlámaná na kusy. Ředitel týmu Banque Populaire Ronan Lucas odlétl do Viga, aby zhodnotil možnosti opravy. Výsledek byl jasný. Je konec, trimaran je neopravitelný…

Pro tým je to ohromná rána. Stavba podobné lodi zabere nejméně rok a k tomu je třeba přidat fázi projekční. Tým zaměstnává desítky lidí včetně špičkového skippera Armela Le Cléac´h (vítěz poslední Vendée Globe). Program týmu byl na příští rok jasný, Armel se měl připravit na sólový závod na trimaranu kolem světa, který by měl startovat koncem roku 2019.

Nyní je tedy nejen vyloučena účast týmu Banque Populaire, ale může být ohrožen i celý závod. Francis Joyon (vítěz Route du Rhum) řekl, že ho závod nezajímá, Armel Le Cléac´h je bez lodi, trimaran Gitana při Route du Rhum ulomil celou příď plováku. Nové Ulime trimarany vyvolávají otázky, jak je to s jejich spolehlivostí...

Uvidíme, co přinesou příští měsíce. V současné chvíli by do závodu mohl nastoupit jen trimaran Macif.

 

6125

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu