Rekordní Vendée Globe
Nejtěžší závod na světě startuje 6. listopadu 2016. Bude to již osmý ročník sólové nonstop regaty kolem světa. Tentokrát půjde o rekordní ročník. Přihlášku podalo 31 jachtařů z 9 zemí.
Ročník tedy bude rekordní nejen počtem startujících, ale také počtem zemí na startu. Vedle tradiční Francie to bude Velká Británie, Španělsko, Itálie, USA, Nový Zéland, Švýcarsko, Maďarsko a Holandsko. To znamená, že závod se stal vpravdě světovou jachtařskou událostí.
Kdo zajímavý bude na startu?
V první řadě se podívejme, kdo by mohl mít šanci na vítězství.
Armel Le Cléac´h – dvě druhá místa v posledních dvou ročnících. Pojede na lodi nové generace s foily. Jedině Armel dokázal na podzim při Transat Jacques Vabre dojet do cíle s lodí nové generace (2. místo). Ostatní jachty měly strukturální problémy.
Seb Josse – také loď nové generace. Seb má vynikající zázemí, je sponzorován Rothschildy, proto je možné očekávat, že bude skvěle připraven. Stejně jako Armel pojede svoji třetí Vendée.
Vincent Riou – popluje svoji čtvrtou Vendée. Jednou zvítězil, jednou skončil třetí. Při posledním ročníku se srazil s utrženou bójí a musel odstoupit. Jeho jachta je nejlehčí z lodí předposlední generace. Foily se nechystá na loď instalovat.
Jérémie Beyou – trojnásobný vítěz La Solitaire du Figaro má instinkt zabijáka. Dokáže trpělivě držet krok a před cílem zaútočit. Také on jede na osvědčené jachtě předposlední generace. A spolehlivá loď může být při Vendée mnohem více, než momentální rychlost.
Jean-Pierre Dick - Jean-Pierre by moc chtěl, vítězství ve Vendéé mu chybí.Má za sebou mnoho úspěchů v doublehanded závodech, ale sólový úspěch mu chybí. Při poslední Vendée si jel pro bronz, ale 2000 mil od cíle se mu ulomil kýl. Přesto dokázal dojet čtvrtý. Má loď nové generace. Pojede již čtvrtou Vendée.
Morgan Lagraviere – tým Safran je silný a bohatý. Morgan je vynikající jachtař se základy s olympijského jachtingu a z Figara. Chybí mu však zkušenosti, na startu Vendée je poprvé. Také on má superrychlou jachtu nejnovější generace s foily.
Yann Elies – první loď od designérů VPLP/Verdier. Je už sice starší, ale přesto vynikající. Elies má na svém kontě trojnásobné vítězství ve Figaru. V posledních letech je k neporažení. Jde o jeho druhý pokus o Vendée. Poprvé si zlomil stehenní kost a téměř 3 dny čekal v bolestech na evakuaci.
Alex Thomson – chce být prvním Britem, který vahraje Vendée. Půjde o čtvrtý start, v poslední Vendée byl bronzový. Alex obvykle chce tolik, že to nevydrží jeho loď. Tentokrát je však starší a zkušenější. K dispozici má loď nové generace, která však měla při podzimním Transat Jacques Vabre strukturální problémy a málem se potopila.
To je výčet favoritů. První může být kdokoli z nich. Ale také kdokoli jiný. Jak se říká: „Kdo chce vyhrát, musí především dojet.“ Vendée je dlouhý závod a dojet do cíle je dvojnásob těžké. Nové lodě s foily mohou být rychlé, ale také jsou extrémně křehké. Uvidíme, zda dlouhou plavbu vydrží a vyhrají, nebo to bude některá ze starších lodí.
Více informací najdete zde.
4902
Související články
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí
Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala v offshore jachtingu 33 let.
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
Vítěz poslední Vendéé Globe Charlie Dalin nebojoval při závodu kolem světa jen se svými soupeři, ale také s rakovinou. Navzdory nutnosti pravidelné medikace a bolestem dokázal zvítězit.
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva.