Rána na palubě, prasklý člun
Skipper Jirka Pacák má novou zkušenost s nafukovacím člunem RIB, který bez varování praskl, zatímco visel na zádi katamaranu.
Mám jednu zajímavou příhodu, novou zkušenost. Tentokrát budu chválit. To se nestává často. Vzali jsme loď od CATA - Sailing a musím říci, ze od první chvíle jsem mel dobrý pocit. Byl jsem s nimi poprvé a museli jsme řešit nepříjemnost. Na té se nejlépe ukáže, jak společnost funguje.
Foto Jiří Pacák
V té chvíli člun visel na zádi.
Plujeme podél jižní strany Brače. A najednou rána-exploze. Okamžitě mě napadl motor, tak vyřadím a sbíhám od kormidla dolů. S posádkou nevěřícně koukám na ze dvou třetin sfouklý člun. O co se prodřel? Nevšiml jsem si žádného poškození, prodřeného místa nebo nedržící záplaty. A navíc, vždyť je díra ve vnitřním spoji tubusu...Jak je to možné?
Koukám, přemýšlím, fotím, posílám fotky na mail a pak i na whatsapp base managerovi. Potom volám. Šéf hned nabízí řešeni. Ať se vrátíme na Makarskou, nebo kamkoliv na pevninu. Dovezou stejný nebo větší člun. Dobrý, ale pro nás by časová ztráta byla velká. Máme jiné plány. Moc se mi do toho nechce. Rychle hledám na netu trajektové spojení Split-Stary Grad... To změní naše plány minimálně. Je to po cestě. Raději návrh posilám v písemné formě, kvůli porozumění a ponechání času k posouzení. Šéf souhlasí. Chvilku na to mě ještě napadá...Doufám, že se shodneme, že nejsme na vině. Píšu opět mail, ve kterém požaduji potvrzení, že neponeseme finanční odpovědnost. Odpověď byla férová. Dají člun do autorizovaného servisu a ten posoudí vznik trhliny. Tomu jsem rozuměl.
Foto Jiří Pacák
Výměna proběhla v trajektovém přístavu ve Starém Gradu.
Dopoledne jsme zastavili vedle trajektového mola. Zádí ke zkosenému nájezdu. Tak šlo s tolika muži na palubě vše hladce. Přijel. Přehodili jsme motor. Napumpovali druhý člun. Dali znovu na závěsy vzadu a hotovo. Chlápek ještě stihl ten stejný trajekt, kterým připlul. A závěr týdne? Trošku jsem znervózněl, když mi v patek odpoledne stále nechtěli podat rozhřešení. Nakonec vše ok, alespoň pro mě, protože pochybuji, že takto prasklý tubus lze ještě opravit. Můj názor je, že praskl spoj. Jak se rozlétl, dorazil až k vyztužení a tam pokračoval do pravého úhlu.
1403
Související články
Pacákův trojobal
Pacákův trojobal
Dnes tu pro vás máme další z inovací zkušeného Jirky Pacáka. Jmenuje se Pacákův trojobal a jde o úpravu fendrů tak, aby posloužily i v místech, kde jsou třeba větší fendry než ty, které máme k dispozici. Dnes tedy Jirky inovace na téma, z těch malých na ty velké.
Tragická srážka motorového člunu s vodním skútrem
Tragická srážka motorového člunu s vodním skútrem
V pátek navečer kolem 18. hodiny došlo na Pagu u obce Kolan ke srážce motorového člunu typu RIB s vodním skútrem. Muž, který řídil vodní skútr, v zadarské nemocnici svým zraněním podlehl.
Jirka Pacák píše z Azor
Jirka Pacák píše z Azor
Jirka Pacák má za sebou první týden na Azorech a další tři týdny před sebou. Týden je dost na první zhodnocení atraktivní jachtařské lokality uprostřed Atlantiku.