showTop
× Search
Proč je nebezpečný člun na přední palubě
Daniel Vodička
/ Kategorie: Bezpečnost

Proč je nebezpečný člun na přední palubě

Nafukovací člun bývá často uložen na přední palubě. Toto umístění může mít tragické následky.

Kam s nafukovacím člunem za plavby? Těžko říci, všechna řešení mají své nevýhody. Jirka Pacák ho vozí na boku svisle na polozaklopené koupací plošině na zádi. Za záď je špatně vidět, v noci bude překážet záďovému světlu a před přistáním zádí je třeba přemístit.

Na střeše nástavby pod ráhnem překáží kormidelníkovi ve výhledu. Stát hodiny za kormidlem není příjemné.

Pak je tu nejčastější umístění. Před stěžněm na přídi. Trochu zhorší výhled od kormidla, může v určité pozici trochu překážet otěžím geny při obratech, ale to je možné řešit. Tak co je na přídi tak špatného?

Na většině jachet normální délky člun na přídi znamená, že nelze otevřít lukny z předních kajut. To se může stát rozhodující v případě požáru v podpalubí. Ten obvykle vypukne někde blíže zádi. U motoru, sporáku, u baterek. A může zablokovat útěk hlavní luknou na palubu.

K úniku za běžných okolností poslouží lukny na přídi. Pokud na nich není člun…

Připomínám, že na podzim pořádáme v Chorvatsku třídenní praktický kurz nouzových situací na jachtě

Předchozí článek Italové věří v zázračné zbohatnutí
Další článek Kde je osa otáčení při použití bowthrusteru
Vytisknout
1826

Poslední videa


Závodní jachting

Kde je teď Milan Koláček?

Volal jsem mu na pevnou do Brna (ano, v Brně to ještě mají). Nikdo to nebral. Prahou se jen mihnul. Mobil nebere, asi bez signálu. A jeho jachta Inland Roots, Ocean Soul už není na Martiniku....

Testy

Technika plavby

Krátký, nebo dlouhý

Abych mohl zajet na místo v přístavu mezi jachtami, musím se stočit a začít do místa couvat. Co když to ale nevyjde? Můj odhad byl špatný, jsem moc krátký, nebo naopak dlouhý? Jak to řešit?

Vyhledat

Nejbližší události

«prosinec 2025»
poútstčtsone
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Na horu