Poslední šance poslat knihy do Vánoc
Naše knihy, především aktualizované vydání Přístavních manévrů, mohou být výborným a užitečným dárkem. Dnes je poslední den na dodání včas přes Zásilkovnu.
Již počtvrté nám přišla z tiskárny naše vlastní kniha Přístavní manévry. Je nové vydání, které bylo rozšířeno o téměř 40 stran o tolik lepší, aby stálo za to, si knihu znovu koupit?
Knihu jsme poprvé vydali v roce 2015. Za necelých 10 let jsme ji před měsícem poslali do tiskárny již počtvrté. To snad znamená, že jsme s ní spokojeni nejen my, ale i naši čtenáři.
Letos jsme řešili dilema. Připravit jen dotisk, tedy knihu vydat tak, jak je, nebo ji výrazně modernizovat, zakomponovat do ní nové vědomosti, nové zkušenosti, které máme s výukou přístavních manévrů, nové metody jak vysvětlit obtížně pochopitelné.
Rozhodli jsme se pro pracnější cestu, která ale nabízí větší uspokojení z dobře odvedené práce. Přečetli jsme každé slovo několikrát, hledali lepší cestu, jak vše vysvětlit, hledali jsme, co chybí, pátrali po nových obrázcích a snímcích. Výsledkem je téměř 40 stran navíc proti minulému vydání. To je nějakých 20 % knihy.
Vše začíná vysvětlením, proč je třeba se naučit si s lodí hrát. Jak nám to usnadní život v přístavech. Proč je třeba vědět, že udělám-li A, jachta udělá B. Proč je třeba toto mít pod kůží, proč o tom nesmíme přemýšlet, proč to musí být automatismus.
Následuje 11 hádanek. Chci dostat loď z A do B. Co je třeba udělat? Víte-li to, schází vám k dokonalosti možná už jen více praxe. Správné odpovědi najdete na dalších stránkách.
Toto jsou nejviditelnější změny na začátku knihy. Následují menší zlepšení na dalších stránkách. Příkladem může být detail věnovaný správnému podávání mooringu tak, aby se nemohl namotat na lodní šroub. Způsob, jak si připravit záďové lano tak, abychom ho měli co nejrychleji zafixované a mohli se do něj opřít motorem. Do teoretické části jsme více zakomponovali páku, která hraje při manévrech a stabilizaci lodě významnou roli, pasáže o statické a dynamické kompenzaci prop walku, jachty s dvojicí kormidel. Detailněji se například věnujeme tomu, jak se mění poloha lodě s vytočením kormidla při stabilizaci na záďovém laně.
Mnohem více řešíme zajíždění bokem k molu na zpětný chod. Pro někoho nezvyklý, ale velmi praktický způsob zajíždění. Na našich kurzech této metodě věnujeme mnoho času, protože s trochou praxe zjistíte, že jde o velmi snadný manévr. Přidali jsme několik stran v grafické části knihy, kde vysvětlujeme konkrétní manévry.
Samozřejmostí už jsou nové atraktivní předělové fotografie od Pavla Nesvadby.
Podle mého názoru se podařilo knihu vylepšit a aktualizovat. A to natolik, že je znovu atraktivní i pro vlastníky prvních vydání.
Objednat si ji můžete zde.
Zde najdete další knihy z naší nabídky.
516
Související články
Umíte sami otočit loď u mola?
Umíte sami otočit loď u mola?
Stojíte bokem k molu. Do přístavu přicházejí z moře vlnky, bouchají do ploché zádi a není možné spát. Jak jednoduše jachtu otočit přídí proti vlnám, když jste na lodi sám, nebo jste jen dva a nechce se vám vyplovat? Jednoduchý manévr, který zvládne sólo každý.
Aby rychle zatočila…
Aby rychle zatočila…
V těsném prostoru maríny potřebujete, aby při couvání jachta rychle zatočila. Musíte se vejít do úzké mezery mezi jachtami. Jak to udělat, aby poslechla a čeho se naopak vyvarovat?
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?