showTop
× Search
Kolem spánku sólových jachtařů se traduje spousta nepravd. Jak to vlastně s jejich spánkem je? Jsou schopni se během závodu vůbec vyspat? Fatalismus Nejprve se podíváme na to, jak vůbec mohou spát. Pro sólového jachtaře je běžná určitá forma fatalismu. Musí jet a musí spát. To znamená, že se také musí smířit s tím, že k nějaké kolizi dojít může. Vychází ale z předpokladu, že pravděpodobnost je velmi malá… Maximální možná opatrnost To ale neznamená, že neudělá vše proto, aby se jakékoli nehodě vyhnul. Na menších jachtách jsou automatické identifikační systémy AIS a aktivní radarové odražeče, které v případě zachycení radarového signálu ho odešlou zpět zesílený. Na radarové obrazovce se objeví výrazné echo. Aktivní odražeč je schopen upozornit na zachycení radarového signálu a stejně je schopen avizovat plavidla, u kterých hrozí nebezpečí kolize i AIS. Na větších jachtách je k dispozici také radar. Také u něho je možné si...

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Poslední videa


Závodní jachting

Plachta na cucky, ledovce na obzoru a kdy první v cíli?
Daniel Vodička
/ Kategorie: Vende Globe

Plachta na cucky, ledovce na obzoru a kdy první v cíli?

Vedoucí dvojice Vendée Globe propluje podle propočtů organizátorů cílem mezi 14. a 16. lednem. Bude to nový rekord závodu. Čtvrtý Thomas Ruyant přišel ve větru přes 50 uzlů o důležitou kosatku J2 a část startovního pole v Pacifiku se potkala s ledovci.

Organizátoři spočítali routing pro vedoucí jachty až do cíle. Vypadá to, že si to Dalin s Richommem rozdají na cílové čáře mezi 14. a 16. lednem. Tolik pro ty, kteří uvažují o cestě do Les Sables na dojezd závodu. Znamenalo by to, že rekord závodu by se mohlo podařit vylepšit i o 10 dnů. To je ohromný rozdíl.  

Thomas Ruyant plující na čtvrtém místě přišel o důležitou kosatku J2. Jde o základní přední plachtu, která je na strukturálním předním stěhu. Došlo k tomu, když byl zasažen bouřlivými poryvy s rychlostí větru kolem 55 uzlů. Vítr jachtu položil bokem na hladinu. Jachta se sice rychle vrátila zpět, ale plachta nevydržela, utrhla se u předního lemu, místy na cáry. Vítr bez varování zesílil ze 20 na 45 – 60 uzlů. Trvalo to 2 hodiny. Tato důležitá plachta bude Ruyantovi velmi chybět. Pátý Meilhat už na něj ztrácí jen 170 mil.

Dvojice na čele bojuje o to, kdo bude první v pasátu, třetí Simon bude bojovat o to, aby se dostal k východu a měl v pasátu dobrý úhel. Úhel k větru. Čtvrtá až jedenáctá příčka bojuje o pořadí v první desítce.

Závodníci kolem 25. místa nedaleko Point Nemo mají jiné starosti. Potkali ledovce. Krásné, masivní ledovce. Prý jsou krásné, říkají to. Ale stresující, to říkají také…

V úterý 7. ledna připomínám webinář o Vendée Globe s Milanem Koláčkem. Od 19:00.

Polohu lodí najdete zde.

899

Testy

Technika plavby

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu