Daniel Vodička / středa 14. března 2018 / Kategorie: Zajímavosti Parník přeříznout a navařit Máte pasažérskou loď dlouhou 195 metrů. Potřebujete přidat kajuty. Nemůžete nahodit štok, proto ji švajcem přeříznete, nastavíte a prodloužíte o 15 metrů. Nejde o sci-fi, ale o operaci, do které se pustila italská loděnice Fincantieri v Palermu. Do loděnice připlula luxusní pasažérská loď Silver Spirit. Několik dní pracovali svářeči na tom, aby 195 metrů dlouhý kolos řízli napůl. Pak vzali nově vyrobený díl dlouhý 15 metrů, šoupli ho mezi dvě poloviny parníku a znovu svařili. Loď protáhli na 210 metrů. Takto na papíře to ani nevypadá složitě. Zapotřebí bylo jen 846 tun oceli, 110 000 metrů kabelů a 8000 metrů trubek. Podívejte se na fotky a video. Předchozí článek Přestup v Americkém poháru? Další článek Přeplout nebo převézt? Vytisknout 2985 Tagy: Silver SpiritprodlouženíFincantieriPalermo Související články Ležení pod lešením Ležení pod lešením Hrozba stávky a velmi nepříjemně pošramocená pověst významné loděnice. To jsou důsledky nehody při níž byl vážně zraněn dělník na stavbě výletní lodi. Hotely na vlnách: Four Seasons staví flotilu lodí Hotely na vlnách: Four Seasons staví flotilu lodí Luxusní značka Four Seasons si nechává italskou loděnicí Fincantieri stavět flotilu luxusních výletních lodí. První z plánované pětice lodí vypluje v roce 2025, celá flotila má být hotova do pěti let. V Palermo - Monte Carlo Hebe druhá V Palermo - Monte Carlo Hebe druhá Hebe V zajela vynikající závod Palermo – Monte Carlo. O úspěchu našeho týmu referuje Zdeněk Sunderhauf.
Ležení pod lešením Ležení pod lešením Hrozba stávky a velmi nepříjemně pošramocená pověst významné loděnice. To jsou důsledky nehody při níž byl vážně zraněn dělník na stavbě výletní lodi.
Hotely na vlnách: Four Seasons staví flotilu lodí Hotely na vlnách: Four Seasons staví flotilu lodí Luxusní značka Four Seasons si nechává italskou loděnicí Fincantieri stavět flotilu luxusních výletních lodí. První z plánované pětice lodí vypluje v roce 2025, celá flotila má být hotova do pěti let.
V Palermo - Monte Carlo Hebe druhá V Palermo - Monte Carlo Hebe druhá Hebe V zajela vynikající závod Palermo – Monte Carlo. O úspěchu našeho týmu referuje Zdeněk Sunderhauf.
Vynikající film na dnešní večer Vynikající film na dnešní večer pondělí 23. září 2024 Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The...
ČANY Offshore Cup odstartován ČANY Offshore Cup odstartován pondělí 16. září 2024 V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...
Palagruža Cup Palagruža Cup čtvrtek 12. září 2024 Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Když třepe zadní lem plachty Když třepe zadní lem plachty pondělí 23. září 2024 Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy pondělí 23. září 2024 Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.
Zkusíme to, uvidíme Zkusíme to, uvidíme neděle 22. září 2024 Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo.