Daniel Vodička / středa 14. března 2018 / Kategorie: Zajímavosti Parník přeříznout a navařit Máte pasažérskou loď dlouhou 195 metrů. Potřebujete přidat kajuty. Nemůžete nahodit štok, proto ji švajcem přeříznete, nastavíte a prodloužíte o 15 metrů. Nejde o sci-fi, ale o operaci, do které se pustila italská loděnice Fincantieri v Palermu. Do loděnice připlula luxusní pasažérská loď Silver Spirit. Několik dní pracovali svářeči na tom, aby 195 metrů dlouhý kolos řízli napůl. Pak vzali nově vyrobený díl dlouhý 15 metrů, šoupli ho mezi dvě poloviny parníku a znovu svařili. Loď protáhli na 210 metrů. Takto na papíře to ani nevypadá složitě. Zapotřebí bylo jen 846 tun oceli, 110 000 metrů kabelů a 8000 metrů trubek. Podívejte se na fotky a video. Předchozí článek Přestup v Americkém poháru? Další článek Přeplout nebo převézt? Vytisknout 3433 Tagy: Silver SpiritprodlouženíFincantieriPalermo Související články Záchrana vraku za 750 milionů Záchrana vraku za 750 milionů Všichni účastníci jsou na místě, každou chvíli se může začít. Nedaleko Porticella začínají práce na vyzvednutí vraku megajachty Bayesian z mořského dna, z hloubky 50 metrů. Důležité bude, určit viníka. Velký jeřáb se blíží, bude se vyšetřovat Velký jeřáb se blíží, bude se vyšetřovat Záhada kolem tragické nehody 56 metrů dlouhé megajachty Bayesian se blíží rozuzlení. Plovoucí jeřáb HEBO Lift 10 se blíží Palermu a v květnu by měl být vrak jachty vytažen z padesátimetrové hloubky. Ležení pod lešením Ležení pod lešením Hrozba stávky a velmi nepříjemně pošramocená pověst významné loděnice. To jsou důsledky nehody při níž byl vážně zraněn dělník na stavbě výletní lodi.
Záchrana vraku za 750 milionů Záchrana vraku za 750 milionů Všichni účastníci jsou na místě, každou chvíli se může začít. Nedaleko Porticella začínají práce na vyzvednutí vraku megajachty Bayesian z mořského dna, z hloubky 50 metrů. Důležité bude, určit viníka.
Velký jeřáb se blíží, bude se vyšetřovat Velký jeřáb se blíží, bude se vyšetřovat Záhada kolem tragické nehody 56 metrů dlouhé megajachty Bayesian se blíží rozuzlení. Plovoucí jeřáb HEBO Lift 10 se blíží Palermu a v květnu by měl být vrak jachty vytažen z padesátimetrové hloubky.
Ležení pod lešením Ležení pod lešením Hrozba stávky a velmi nepříjemně pošramocená pověst významné loděnice. To jsou důsledky nehody při níž byl vážně zraněn dělník na stavbě výletní lodi.
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… úterý 11. listopadu 2025 Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? pondělí 10. listopadu 2025 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí pondělí 10. listopadu 2025 Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Proč nerolovat v silném větru genu Proč nerolovat v silném větru genu úterý 11. listopadu 2025 Stoupačka v silném větru, loď se naklání, je to na hraně. Proč se vyhnout zarolování geny? Proč zmenšení této plachty nechat až jako poslední možnost?
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru čtvrtek 6. listopadu 2025 Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Jak pohnout zádí dle potřeby Jak pohnout zádí dle potřeby pondělí 3. listopadu 2025 Couváte bokem k molu. V té chvíli mohou nastat dvě situace. Obě jsou snadno řešitelné, pokud včas a samozřejmě správně zareagujeme.