showTop
× Search
Nejoriginálnější ze startujících jachet
Daniel Vodička
/ Kategorie: Vende Globe

Nejoriginálnější ze startujících jachet

Zeptáme-li se, která jachta vás při Vendée Globe nejvíce zaujala, asi řeknete, že Hugo Boss. Je tu ale jedna jiná, která je mnohem originálnější. Jmenuje se L´Occitane en Provence a jejím designérem je Sam Manuard.

Kdo sledoval kariéru našeho nejlepšího sólového jachtaře Milana Koláčka ve třídě Mini, ten by mohl vědět, že svůj závodní speciál si postavil podle plánů Sama Manuarda. Jde o výborného francouzského designéra, který se proslavil v Classe Mini a Class 40. Nyní má na svém kontě i první jachtu třídy IMOCA. Je originální, jiná než všechny ostatní. Využívá široké přídě podobné přídi jachty Classe Mini Magnum Davida Raisona.

Jachta toho před startem Vendée Globe mnoho nenaplula: "Řešili jsme problémy, které se objevily.  Loď je vystavena mimořádně vysokému namáhání a my jsme museli konstrukci trochu zpevnit, abychom vzali zatížení v úvahu.  Nyní už z toho ale nemám špatný pocit."

Image
Pro Sama Manuarda, který je ve třídě IMOCA nový, je nejdůležitější, aby jeho loď dokončila tento závod: "Pokud dokončíme Vendée Globe, jsem si docela jistý, že pořadí bude dobré." To jsou Manuardova slova před startem. Od té doby se situace změnila. Skipper jachty Armel Tripon musel bojovat s nefunkčním zámkem na kosatku J3. Plachta spadla na palubu, došlo k blíže nespecifikovaným škodám a Tripon dokonce mluvil o návratu Do Les Sables. Zřejmě se mu však škody podařilo opravit. Nyní pokračuje v závodě, ale propadl se startovním polem na chvost.

"Je to otázka dokončení závodu a jsem si jist, že pokud to dokážeme, uspějeme. Loď je rychlá. Nové lodě nemusí dojet do cíle, ale dojedou-li, mají velkou šanci na místo mezi prvními čtyřmi. 
Jednou ze specialit nové lodi, která byla postavena v Maďarsku a poté dokončena v Black Pepper v Nantes, jsou foily, které vybíhají z trupu jen těsně pod palubou. Výhodou je, že je možné s nimi plout v zasunuté poloze. A to neplatí jen pro slabý vítr, kdy by brzdily, ale i pro vítr silný, kdy by byl výkon, který foily lodi dodávají, nadbytečný. Jde o bezpečnostní prvek.

Sam Manuard navíc tvrdí, že by jeho IMOCA mohla být vhodná i pro The Ocean Race, tedy závod, který nahradí slavný Volvo Ocean Race.

Chcete-li se o Vendée Globe dozvědět více, můžete se zúčastnit naší online přednášky.

Předchozí článek Ve víru tropické bouře
Další článek King Jean
Vytisknout
2719

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Když třepe zadní lem plachty

Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu