Nejmodernější trimaran na zádech
Nejmodernější rekordní trimaran Banque Populaire IX se překlopil u marockého pobřeží. Na palubě byli tři členové posádky. V době nehody foukal vítr o rychlosti 20 uzlů.
Sobotní nehoda, ke které došlo nedaleko marockého pobřeží, oživuje znovu otázku, jestli jsou 30 metrů dlouhé trimarany na foilech bezpečné. Na Atlantiku nedaleko marockých břehů se překlopil trimaran Banque Populaire IX. V té době byl na palubě poslední vítěz Vendée Globe Armel Le Cléac´h a v podpalubí šéf jeho týmu Pierre-Emmanuel Hérissé a kameraman, který měl „falešnou“ sólovou plavbu dokumentovat.
Armel byl na cestě z Lorientu do Nice. Cestou se rozhodl v rámci tréninku sjet až na Kanáry a zpět. Plavba probíhala v sólovém módu, i když na palubě byli další dva členové posádky. K nehodě došlo kolem 3 hodiny ranní, krátce poté, co se Armel věnoval trimu. V okamžiku nehody byl Armel uvnitř nástavby a odpočíval. Po překlopení se mu podařilo dostat za ostatními členy týmu do trupu trimarani. Nikdo nebyl zraněn.
Poplach byl spuštěn pomocí EPIRB bóje. Tým byl s událostmi seznámen pomocí satelitního telefonu Iridium. V sobotu odpoledne byla trojice z trimaranu vyzvednuta.
Tým se nyní snaží co nejrychleji trimaran zachránit. Ze závodu Nice UltiMed, který se pojede koncem dubna ve Středomoří, je tým Banque Populaire mimo. Otázkou je, jestli se podaří dát trimaran do pořádku do podzimního sólového závodu Route du Rhum. Jde o vrchol sezóny.
Pro Armela a ostatní skippery velkých trimaranů ULTIM je znepokojivé, jak k nehodě mohlo dojít. Trimarany jsou vybaveny sofistikovaným systémem čidel a pojistek, které mají překlopení zabránit. A již koncem příštího roku mají vyjet na sólový závod kolem světa.
O detailech nehody jsme se více dozvěděli po prohnání článků z němčiny a francouzštiny Google překladem. Ani po překladu však není snadné pochopit smysl vět. Posuďte sami.
Z němčiny
Skipper Armel Le Cléac'h jeho námořníci Pierre-Emmanuel Hérissé a kameraman přišel s hrůzou, když její maxi-trimaran ‚Banque Populaire IX„převrhl kolem 3 hodiny ráno před Maroko časného sobotního rána. Posádka spustila tísňový signál v důsledku přetržení a také informovala svůj technický tým. Loď je na cestě k přeškrtnutému trimaranu. Tří-muž posádky, který zpočátku vydržel uvnitř lodi je již zachráněn z helikoptéry posádky marocké armády v odpoledních hodinách.
Navíc si posádka trimaranu zjevně sehnala nějaký melouch v marocké Casablance
Jeho posádka se od příjezdu do Casablanky starala o francouzské konzuláty.
Z francouzštiny to není lepší
Nadpis: Šok: stahování banka Populaire IX trimaran
A dále
Je to šok pro celou vesnici plavby, aby viděla poslední z Ulberteho, která byla přemístěna do vody, a mnohé byly svědectvím podpory vyjádřené Armelovi a týmu, ke kterým jsme se také připojili. Bary senzorů a elektroniky, ovládací přístroje a Armel, který šokoval ve velkém, nemohli zabránit tomu, aby trimaran překonal nenapravitelný úhel záběru. To je skutečný poplach pro ostatní Ultimate.
6132
Související články
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.