Šance zlepšit se v ovládání jachty
Stále ještě máte šanci se před sezónou zlepšit v ovládání jachty. KWS a Lodní noviny pořádají na Lipně o víkendu kurz přístavních manévrů.
V sobotu a v neděli bude v maríně Lipno probíhat kurz přístavních manévrů. Tedy té činnosti, při které dojde nejčastěji k poškození jachty. Kurz se skládá ze dvou částí. Obě víkendové dopoledne od 0900 jsou věnovány teorii, která je velmi užitečná pro dokonalé zvládnutí jachty.
Po obědě bude následovat část praktická. Na plachetnici Bavaria Cruiser 33 se účastníci teoretické části vystřídají a manévry budou probíhat až do 1700. Výuka se zaměří jak na standardní manévry, tak i na mnohé "fígle", které posunou dovednosti absolventů na vyšší úroveň.
Pokud máte o kurz zájem, ještě se můžete ozvat paní Pavle Cibochové z KWS na tel. 725 879 896. Cena jednodenního kurzu je 1900 Kč.
Další informace najdete zde.
4672
Související články
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?
Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru
Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.
Mohu-li, couvám
Mohu-li, couvám
Říjnová plavba po Chorvatsku umožňuje stát pravidelně s lodí u mola bokem. Co jindy je možné jen u benzínové pumpy, jde v říjnu skoro kdekoli. Nejjednodušší způsob stání u mola. Většina zajíždí k molu na přední chod. Já raději couvám.