showTop
× Search
V čem jsou Lodní noviny katastrofálně slabé? Je to v reklamě. Neumíme dělat reklamu. Reklamu na Lodní noviny, reklamu na naše kurzy, reklamu na naše plavby. Předpokládám, že jste nikdy žádnou naši reklamu neviděli. Je to tak? Ano, reklama je naše velká slabina. Facebook, Youtube, Instagram, nic z toho není plné naší reklamy. To ale neznamená, že jsme špatní i ve všem ostatním. Věříme, že lidé si o tom, jaké jsou naše kurzy, řeknou mezi sebou. Snažíme se vás vzdělávat články na našem webu a praxi pilovat na praktických kurzech.  Kurzy plné, jachtaři se vracejí Specializované kurzy děláme již léta a jsou plné. I bez reklamy. O tom, že jsou klienti s našimi kurzy spokojení, svědčí, že se nám stále vracejí. Na pokračující kurzy, nebo na kurzy jiné. Každoročně se nám vrátí přes 60 % našich klientů. Mnozí z nich se vracejí několik let, a nakonec absolvují celou naši nabídku kurzů. Případně se s námi vydávají na plavby. Trénink, trénink,...

Poslední videa


Závodní jachting

Kde je teď Milan Koláček?

Volal jsem mu na pevnou do Brna (ano, v Brně to ještě mají). Nikdo to nebral. Prahou se jen mihnul. Mobil nebere, asi bez signálu. A jeho jachta Inland Roots, Ocean Soul už není na Martiniku....

Testy

Návod na pohodovou plavbu 4

Návod na pohodovou plavbu 4
Daniel Vodička

Návod na pohodovou plavbu 4

Končící týden na charterové jachtě znamená nezbytnou návštěvu čerpací stanice. Zkušenější už vědí, o čem mluvím. Páteční houf lodí před benzínkou je velmi stresující a časově náročný. Jak se nepříjemnému zabíjení času vyhnout?

Doplňování nafty v pátek odpoledne je problematické především v oblastech, kde je jedna pumpa a hodně charterových jachet. V Chorvatsku jde například o Split, Biograd, Sukošan, Zadar a samozřejmě mnohé další přístavy. Co s tím?

Je to jednoduché. Nenechávat tankování na poslední chvíli.

Zeptat se...

Už při přebírání lodě na začátku týdne je dobré se zástupce charterové společnosti zeptat, jestli je možné načerpat plnou již ve čtvrtek, abyste se vyhnuli nepříjemným frontám. Pokud to nebude daleko, obvykle vám charteroví pracanti řeknou, že ano. Obvykle, ale ne vždy, na to pozor. Proto je třeba se zeptat.

Zde je nutná malá vsuvka týkající se spotřeby. Vezmeme-li v úvahu čtyřkajutovou jachtu délky 45 stop (cca), bude mít spotřebu například 3,5 litru na hodinu při plavbě pod 2000 otáček. Moderní jachta popluje na klidné vodě rychlostí cca 6 uzlů. Máme-li to do maríny např 20 mil, bavíme se o cca 10 litrech nafty. To se na ukazateli stavu paliva neprojeví. A pokud si dáte záležet, a na konci plnění budete pouštět pistoli pomalu, garantuji vám, že i při dojetí do maríny budete mít v nádrži více, než většina těch, co tankovala před marínou.

Ještě jednou připomínám, že je dobré mít povolení od charterové firmy a pořádně nádrž doplnit. Pak jste krytí jak před charterovou firmou, tak před vlastním svědomím. Schovejte si účet. Zkušený charterový pracant podle litrů a motohodin pozná, jestli jste dolili do plné.

Pokud byste tankovali dále, můžete vzít do kanystru 20 l nafty. To by mělo být množství, které vyjedete za cca 40 mil.

Není pumpa jako pumpa…

Koukejte se po pumpách v okolí, nespoléhejte se na domovskou marínu. Právě tyto pumpy bývají nejplnější. Pokud například máte loď ze Sukošanu nebo Zadaru v Chorvatsku, zkustě zadarský přístav Gaženica. Je tam veliká, pěkná a obvykle prázdná pumpa.

Ve střední Dalmácii v okolí Splitu je nejlepší čerpačka v maríně Baotić v Segetu. Tato pumpa obslouží i více než 10 lodí najednou. Proto tam nebývají dlouhé fronty. Problémem ale je cena, která je někdy výrazně vyšší než kdekoli jinde. Místní cenotvůrci jsou velmi odvážní. Podle zpráv, které máme, s cenou hýbou i v průběhu týdne. Pátek je nejdražší.

Upozornění na závěr

Pokud se vám při přebírání lodě nezdá stav nádrže, zajeďte ihned k pumpě. Možná tam načerpáte 5 litrů a není o čem mluvit, možná 50. A to už zamrzí. Schovejte si účtenku pro pozdější debatu s pracovníkem charterové společnosti.

1736

Vyhledat

Nejbližší události

«prosinec 2025»
poútstčtsone
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Na horu