showTop
× Search
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní skupina z tlakové výše? Severní a jižní křídlo. Dělí je od sebe 600 mil. Severní křídlo se 3 dny po startu z La Coruni rozhodlo pro kratší, ale riskantnější severní trasu. Znamenalo to překonávat jednu studenou frontu za druhou, plout v náročných podmínkách pro loď, ale i pro posádku. Riskantnější trasa s potenciálním ziskem. Většina startovního pole včetně našeho týmu so rozhodla pro spolehlivější jižní cestu. Delší trasa, ale plavba v relativně spolehlivém pasátu. Dlouho se zdálo, že sever je rychlejší. Výrazně rychlejší. Stále však před sebou tlačil důležitou překážku, takový Taxisův příkop. Tím je na severní trase Azorská tlaková výše. Bezvětrná oblast, kterou je nutné překonat na cestě na jih do pasátu. To se děje právě nyní. Vedoucí jachtě SNSM,...

Poslední videa


Závodní jachting

Naši na Rolex Middle Sea Race
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Naši na Rolex Middle Sea Race

Naši na Rolex Middle Sea Race

Po loňském fantastickém úspěchu našich barev máme letos na Middle Sea Race nejslabší zastoupení za poslední léta.  Po jedné lodi s českou a slovenskou posádkou. Český tým pluje na zajímavé jachtě JP54 s několikanásobným vítězem Transat Jacques Vabre a Barcelona World Race Jean-Pierre Dickem. Slováci na More 55.

Český tým je shromážděný kolem Milana Tomka. Jachta JP54 je zajímavý produkt spolupráce Guillaume Verdiera se sólovým jachtařem Jean-Pierre Dickem. Dickovi nespočetné úspěchy najdete zde.  Připomínáme například, že v roce 2013 doplul do cíle Vendée Globe na 4. místě poté, co mu cca 2700 mil od cíle upadl kýl.

Naši tedy plují na lodi, která je optimalizovaná na boční a zadoboční vítr. A jaká je zatím situace na trati? Zpráva Milana Tomka pochází ze včerejšího večera.

„Aktuálně jsme před vjezdem do Messiny. Máme to 30 nm ke stožáru na konci průlivu. Startovalo se za slabého větru. S J1 (kosatka 1) jsme startovali a na stoupačku vyjeli ze zátoky. V polovině mezi otočnou a druhou bójkou jsme dali Code 0. Vše za slabého větru 4-8 uzlů.

Otočili jsme druhou bójku a jeli jsme si doleva na zadobok pro změnu větru. Vyměnili jsme plachtu za asymetrický spinaker. Při západu slunce zeslábnul vítr a celou noc jsme bojovali s větrem 3-5 uzlů. Někdy ve 2:00 ráno jsme byli nuceni dát zpět Code 0. Ráno a celé dopoledne slabý vítr. Okolo 11-13 téměř bezvětří. Předpovědi nesedí.

Ve 14 hod se konečně rozjíždíme. Vyjíždíme si na východ pro vítr a pak zpět po halze na zapad. Vítr zesiluje na 8 uzlů a tak měníme na genaker. S ním se snažíme vychytat změny až doteď.

Vplouváme do Messiny. Naši soupeři v IRC 2 jsou mnohem rychlejří a lehčí lodě. Ve slabém větru mají výhodu. Nevzdáváme se a makáme dál. Těšíme se na noční průjezd Messinou a pak svítání u Stromboli...

Snad v pondělí foukne víc a rozjedeme naši downwind mašinu The Kid.“

Jachta The Kid je zatím někde u Stromboli. Tracker používaný organizátory závodu vždy zaostával několik dekád za běžně používanými systémy a letos se to potvrzuje.

Slovenský tým vedený Michalem Kelemenem pluje na chorvatské jachtě More 55 Odilla  Ta se nyní blíží ke Stromboli.

3191

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu