showTop
× Search
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní skupina z tlakové výše? Severní a jižní křídlo. Dělí je od sebe 600 mil. Severní křídlo se 3 dny po startu z La Coruni rozhodlo pro kratší, ale riskantnější severní trasu. Znamenalo to překonávat jednu studenou frontu za druhou, plout v náročných podmínkách pro loď, ale i pro posádku. Riskantnější trasa s potenciálním ziskem. Většina startovního pole včetně našeho týmu so rozhodla pro spolehlivější jižní cestu. Delší trasa, ale plavba v relativně spolehlivém pasátu. Dlouho se zdálo, že sever je rychlejší. Výrazně rychlejší. Stále však před sebou tlačil důležitou překážku, takový Taxisův příkop. Tím je na severní trase Azorská tlaková výše. Bezvětrná oblast, kterou je nutné překonat na cestě na jih do pasátu. To se děje právě nyní. Vedoucí jachtě SNSM,...

Poslední videa


Závodní jachting

Náprava za záchranu Kevina Escoffiera
Daniel Vodička
/ Kategorie: Vende Globe

Náprava za záchranu Kevina Escoffiera

Mezinárodní jury rozhodla o nápravě pro trojici závodníků, kteří se podíleli na záchraně Kevina Escoffiera. Rozhodnutí může zamíchat pořadím v cíli a může mít dalekosáhlé důsledky.

Jeanu Le Camovi, který se na záchraně podílel nejdéle, bude z času v cíli odečteno 16 hodin a 15 minut. Yannick Bestaven, pluje nyní na čele, bude mít k dobru časový polštář 10 hodin a 15 minut. Německý závodník Boris Herrmann si bude moci v cíli odečíst 6 hodin.

V současné chvíli by rozhodnutí znamenalo změnu v pořadí pouze pro Borise Herrmanna. Yannick Bestaven je první, na tom by se nic nezměnilo. Jean Le Cam by zřejmě zůstal na 4. místě, za něj by se na 5. příčku posunul Boris Herrmann.

Pro závod jako takový by bylo dobré, kdyby rozhodnutí jury nezměnilo pořadí na prvních třech místech. Není dobré, aby o pořadí rozhodovalo rozhodnutí jury. Není to dobré pro diváky, ani pro závodníky. Není dobré doplout druhý a vyhrát. Stejně tak není dobré doplout první a skončit druhý.

Nechci tímto rozporovat rozhodnutí jury, které nebylo jednoduché a muselo vzít v úvahu nejen časovou ztrátu, ale i další podmínky v závodě. Jury musela rozhodnout a rozhodla. Jde o nestranné rozhodnutí. 

My se o něm budeme bavit s Milanem Koláčkem již zítra při přednášce o Vendée Globe. Nezůstaneme ale jen u tohoto tématu. Milan nás zasvětí do tajemství spánku sólového jachtaře a řekne nám něco o risk managementu. Pokusíme se zjistit více o závadě na dlouho vedoucí jachtě Apivia Charlie Dalina.

Vrátíme se také k foilům a k jejich tvaru. Proč se foily liší tvarem a jaký to má na plavební vlastnosti vliv? Jak získávají závodníci elektrickou energii během závodu a je toto řešení vhodné i pro turistické jachtaře (a jak je drahé)? Ohlédneme se za neúspěšným pokusem o zisk Jules Verne Trophy a řekneme si, kdo je nový vedoucí muž závodu.

Ve čtvrtek na vás bude na přednášce čekat mnoho zajímavých témat.

 

4241

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu