showTop
× Search
Muž přes palubu ve Volvo Ocean Race - aktualizace
Daniel Vodička

Muž přes palubu ve Volvo Ocean Race - aktualizace

Včera ve 1342 UTC zmizel z paluby Scallywag John Fisher. K nehodě došlo 1400 mil západně od mysu Horn. Hluboko v pustém a chladném Jižním oceánu.

V okamžiku pádu přes palubu měl John na sobě survival equipment, čímž bude pravděpodobně myšlen sucháč (tedy oblek, do kterého nenateče ani ve vodě), záchranná vesta a PLB (osobní radiobóje pro případ nouze). V okamžiku nehody foukal západní vítr o rychlosti 35 uzlů. Výška vln se mohla pohybovat kolem 8 – 10 metrů. Teplota vody je v těchto místech 9°C.

Protože Scallywag v té chvíli zaostávala cca 200 mil za zbytkem startovního pole, bylo vzhledem k převládajícím podmínkám nereálné, poslat na pomoc s pátráním zbytek startovního pole, který by se musel probíjet cca den proti bouřlivému větru.

MRCC (Maritime Rescue Coordination Centre identifikovalo jinou loď (není specifikováno, jestli nákladní, nebo rybářskou) vzdálenou 400 mil a poslalo ji na pomoc s pátráním. I kdyby šlo o rychlou nákladní loď, nedá se předpokládat, že se na scéně objeví dříve, než za 24 hodin. 

Po trosečníkovi tedy pátrá pouze Scallywag. Včera od okamžiku nehody zbývalo přibližně 12 hodin do tmy. 

Pátrání po trosečníkovi na rozbouřeném moři je extrémně náročné. Pokud ho posádka lodi ztratí z dohledu, je jeho nalezení spíše zázrakem. 

Zázraku může pomoci moderní technika, tedy PLB. Pokud však nebyl trosečník nalezen v nejbližších hodinách, zřejmě ani technika nedokázala pomoci. Podle zpráv z Volvo Ocean Race pátrání stále probíhá. Doba přežití ve vodě o teplotě 10°C se však pohybuje jen kolem jedné hodiny. Sucháč samozřejmě tuto dobu prodlouží, ale na jak dlouho? Spíše půjde o dvojnásobek dané doby, nikoli o dvacetinásobek. 

A ještě připomínáme, že Scallywag řešila MOB již při etapě do Hongkongu. Naštěstí tenkrát byly podmínky docela jiné a záchrana se povedla během několika minut.

Ještě na závěr jedna poznámka. Často se lidé ptají, jak jsou závodní jachtaři při regatách na palubě přivázáni. Vypadá to, že tato nehoda dává na otázku jasnou odpověď. Na některých lodích vůbec. 

Aktualizace článku

Vedení závodu nyní vydalo zprávu, že další pátrání je ukončeno. U jména Johna Fishera zůstane již nastálo poznámka lost at sea. Vzhledem k teplotě vody již nemělo další pátrání smysl. 

Na hlavu skippera týmu Scallywag Davida Witta se snese celá řada otázek týkajících se dodržování bezpečnostních doporučení během závodu. K tomu ale dojde až ve chvíli, kdy bude Scallywag bezpečně vyvázaná v Itajaí. Zatím je třeba, aby se tým oklepal z tragické nehody a připravil se na bouři, která by měla oblastí zanedlouho přecházet.



Předchozí článek Co chystá tým Giulia?
Další článek Potřebujete záchrannou vestu? 2. díl
Vytisknout
8356

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu