Daniel Vodička / středa 22. června 2016 / Kategorie: Ostatní regaty Loterie ve slabém větru Dnes ráno zbývá naší jachtě Pogo Dancer 150 mil do cíle Minifastnetu. Po včerejší euforii, kdy naše dvojice Pavel Roubal a Milan Koláček otáčela u Fastnetu první, je dnes na programu dlouhý spinakerový kurz na jihovýchod. A také slábnutí větru. Čelo startovního pole vplouvá do hřebenu vysokého tlaku vzduchu. Co to znamená pro průběh závodu? V první řadě zpomalení. Proti včerejším 10 uzlům jsou dnes závodníci rádi za poloviční rychlost. A ve druhé řadě je to loterie. Ve slabém větru vždy přichází na řadu faktor náhody. Doufejme, že tentokrát bude přát štěstí našim. Pořadí na čele se dnes změnilo. Ve vedení je nyní Blue Orange Games, na druhém míste Le Fauffiffon Henaff a až třetí naše Pogo Dancer, která je nejdále na jihu. Na první místo naši ztrácejí 0,9 míle. Rozhodující chvíle přicházejí nyní. Do dnešního večera by mělo být jasno. Večer by již měl začít foukat stabilní severní vítr, ve kterém se jachty opět rozletí k cíli. Rozhodujících tedy bude příštích 9 hodin. Na medaili bude třeba i určitá dávka štěstí. My v Lodních novinách budeme držet Pavlovi s Milanem palce. Polohu lodí najdete zde. Předchozí článek Fastnet na dohled Další článek XO 240 RS Cabin: dravost, bezpečí a originalita Vytisknout 3402
Desáté místo se zlomeným kormidlem Desáté místo se zlomeným kormidlem čtvrtek 30. října 2025 Milan Koláček a Pierre Brasseur dopluli na 10. místě první etapy Transat Cafe L´Or. Navzdory zlomenému kormidlu. Nejspíš došlo k útoku, nebo srážce s kosatkou.
Náraz do zdi Náraz do zdi úterý 28. října 2025 Včera v noci souboj s bouří, dnes to bude náraz do bezvětrné zdi. Milan Koláček a Pierre Brasseur na hraně první desítky v závodu Transat Cafe L´Or. Nejrychlejší se však...
Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě pondělí 27. října 2025 První noc závodu Transat Cafe L´Or byla bouřlivá. Náš tým Milan Koláček a Pierre Brasseur je v pořádku a pluje na 12. místě. Trasa závodu byla kvůli počasí změněna.
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty čtvrtek 23. října 2025 Plujete na plachty a přemýšlíte, jaký mód nastavit na autopilotu. Máte plout na AUTO, na WIND, nebo na TRACK? Co bude pro vaši plavbu ideální, abyste se dostali z A do B nejrychleji?
Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích středa 22. října 2025 Při přístavních manévrech je dobré umět stabilizovat jachtu u mola na jediném laně. Jednodušeji se pak odplouvá i připlová. V různých situacích využíváme různé kombinace lana a motoru.
Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 úterý 21. října 2025 Právě jsme vypsali termíny třídenních kurzů přístavních manévrů v Chorvatsku na duben 2026. Jde o kurzy, které odstraní největší slabinu každého jachtaře, tedy zajíždění do přístavu. Vedle...