showTop
× Search
Turistická sezóna se chýlí k závěru a na Jadranu se život vrací do běžných kolejí. Uklidňující se situaci policisté využili k útoku na zločince na ostrově Molat. Na druhou stranu v Rovinji to byl zločinný pirát/ka, který zaútočil na obyvatelku města. A vlastně víte, co je romobil? Zbraně a tabák Víte, kde leží ostrov Molat? Ze Zadaru poplujete na severozápad, minete Ugljan, Rivanj a Sestrunj. Za Sestrunjem doleva, proplujete úžinou mezi Tun Mali a Tun Veli, zahnete doprava, za kopcem Golubinjka ještě jednou doprava a jste v zátoce Lučina, která je hlavním trajektovým přístavem Molatu. Touto cestou se na ostrov vydali kriminalisté ze Zadaru. Zásah byl veden na šedesátiletého N.B., který ostrovany zásoboval tabákovými výrobky. Na stopu zločinu přivedl policisty známý chorvatský obchodní řetězec Studenac. Po inventuře zjistil, že na Molatu se mimo turistickou sezónu neprodá jediná krabička cigaret. Navzdory tomu, že prostranství před kostelem je plné...

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Loď se potápí. Co s tím?

Loď se potápí. Co s tím?
Daniel Vodička
/ Kategorie: Technika plavby

Loď se potápí. Co s tím?

Do jachty vám zatéká, podpalubí se pomalu plní vodou. Bilge pumpa nestíhá vodu odčerpávat. Co můžete udělat? V první řadě je třeba snížit přítok vody. Ucpat díru, kterou voda do podpalubí vtéká. I kdyby to znamenalo, zničit některé části interiéru. Ani to však nemusí stačit. Je třeba zvýšit výkon čerpadel. Jak na to?


Výkon bilge pumpy jen tak nezvýšíme. Proto musíme hledat jiné možnosti. Jednou z nich jsou například čerpadla, používaná ve sprchách k odčerpávání vody. Hadici od nich můžeme vyvést do trupu lodi a máme tak máme k dispozici další čerpadla. Výkonem nijak neoslní, ale lepší něco, nežli nic. Navíc na dnešních jachtách je koupelen plno, tedy i plno čerpadel, která můžeme použít.

Poběží-li čerpadla, je nutné myslet i na zásobení elektřinou. Bude nutné nechat běžet motor, aby dobíjel akumulátory.

Nestačí-li ani toto, je zde ještě jedna poslední možnost. Tou je využití motoru k odčerpání vody z podpalubí. Je to poslední možnost, protože hrozí poškození motoru.

Odpojíte pod motorem hadici, která nasává chladící vodu z moře do vnějšího okruhu chlazení. Zavřeme seacock a hadici odpojíme. Abychom motor nezablokovali nečistotami, navlékneme přes hadici cokoli, co můžeme použít jako filtr. Ideálně nějaké sítko, ale může jít i o řídký kus látky. Musí být ale dokonale upevněn, aby si ho motor nemohl nasát. Nyní nastartujeme motor a hadicí odsáváme vodu z trupu. Dáváme přitom pozor na nečistoty za prvé a za druhé také na to, aby hadice byla stále ve vodě. Pokud by motor nebyl správně chlazen, přehřeje se. někteří majitelé jachet jsou dokonce na podobnou variantu připraveni a mají vyvedenu hadici, s filtrem na konci, k čerpadlu chladící vody na motoru. Vše je připraveno na snadné přepojení.

11573

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu