Když zlomíte stěžeň pod mostem…
Zeptali jsme se Vladislava Bezecného z firmy Bemex Boot, která má charterovou základnu v maríně Dalmacija v Sukošanu, tedy na dohled od stěžni omláceného mostu Ždrelac, jak je to se škodami pod mostem vzniklými. Máme tu pr vás jeho odpověd.
Kdo platí škody vzniklé pod mostem?
My jsme měli naštěstí jen jeden zlomený stěžeň pod Ždrelacem. Skipper podepsal prohlášení, že se s lodí pod most nevejde, ale pak tvrdil, že nevěděl, že to je ten konkrétní most. Byl to Ital... Tehdy nám pojišťovna Pantaenius všechno zaplatila (ale bylo to v roce 2012). Čekal bych, že následně po skipperovi pojišťovna bude chtít další náhrady už jenom kvůli prohlášení, které každý skipper u nás podepisuje:
„Tímto potvrzuji, že jsem byl informován, že moje najmutá charterová jachta nesmí projíždět pod mostem Ždrelac spojujícím ostrovy Pašman a Ugljan, protože podjezná výška mostu nestačí pro uvedenou jachtu.
Pojištění pro tuto jachtu nebude krýt žádné škody vzniklé nedodržením tohoto pravidla.
Tímto rovněž beru na vědomí, že kromě škod vzniklých z titulu porušení tohoto pravidla budu hradit také další ztráty vzniklé ztrátou charterových tržeb v období nutném pro opravu jachty (minimálně 6 týdnů).”
5123
Související články
Nová 41 od Fountaine Pajot
Nová 41 od Fountaine Pajot
Katamarany jsou v kurzu. Roste jejich počet v charteru i v soukromých rukou. Loděnice patřící k největším výrobcům představuje nový model 41.
Pozor na zavřený Lefkas Floating Bridge
Pozor na zavřený Lefkas Floating Bridge
Půjčujete si loď na Lefkádě a chcete plout na Paxos? Vybrali jste si špatnou chvíli, vaše plavba se prodlouží na dvojnásobek. Nebude to 35 mil, ale 70. Plovoucí most přes Lefkas Canal je až do odvolání zavřený. A datum odvolání zatím nebylo specifikováno.
Kolik je příliv na Jadranu
Kolik je příliv na Jadranu
Jaký je na Jadranu rozdíl hladin mezi přílivem a odlivem? Je to zanedbatelné, nebo by někdy a někde stálo za to se jím zabývat? A nejde jen o nasednutí na mělčinu, problémem může být plavba pod mostem.