showTop
× Search
Máte před sebou východní kardinální znak. Na cestě do přístavu je jeho obeplutí pro vás zajížďka. Musíte ho obeplout? Východní kardinální znak říká, že na východ od něj je splavná voda. To je jednou dané. Musí to však tak být vždy? Není možné si někdy zkrátit plavbu a obeplout ho jinak? Záleží na mnoha okolnostech, ale možné to je. pokud víme, co děláme. Na bóje je nutné hledět tak, že jsou určeny pro veškerý provoz na moři. Jak pro gumák dlouhý 4 metry, tak pro tanker naložený ropou až po strop. Nemáme jiné kardinály pro velké lodě a jiné pro malé. Zatímco tanker by se musel vyhnout východnímu znaku z východu, gumák třeba nemusí bóje zajímat. Tak jak tedy? Abychom věděli, jak můžeme se svojí lodí proplout kolem bóje, musíme znát ponor lodě a k tomu vše konzultovat s mapou. Mapa je vždy pro nás základní pomůckou. Může se stát, že po konzultaci s mapou zjistíme, že na místě je pro naši loď dostatek vody a nemusíme se bóje všímat.  Už jsme si tedy řekli dva...

Kurz na kapitánský průkaz C

Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...

Poslední videa


Závodní jachting

Kdo bude první ve větru
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Kdo bude první ve větru

Po bleskových prvních hodinách se do cesty startovnímu poli Vendée Arctique postavila zeď ve formě hřebenu vysokého tlaku vzduchu. Kdo se jako první dostane do příznivého větru na jeho druhé straně? Kdo první nasedne do rychlíku na sever?

Podle vzdálenosti do cíle je nyní na prvním místě Benjamin Ferré. Zajímavá postava pluje na druhém místě. Jmenuje se Guirec Soudée. Ve 22 letech se pustil sólo přes Atlantik. Bez jakéhokoli spojení s okolím. Na své další plavbě pokračoval s parťačkou. Stala se jí slepice. Normální hnědá slípka, se kterou se vydal z Karibiku na sever ke Grónsku, proplul Severozápadní pasáží, obeplul obě Ameriky a kolem Hornu se vrátil zpět do Evropy.

Vedení této dvojice ale zřejmě nebude mít dlouhého trvání. Dále na západě je skupina favoritů vedená Charliem Dalinem. Za ním má ztrátu cca 7 mil Jeremie Beyou, Thomas Ruyant a Louis Burton. Nejblíže větru je Dalin a každou chvíli by měl začít nabírat rychlost. Jakmile se tak stane, bude v jihozápadním proudění před frontou, které by ho mělo dovést nejméně na sever Irska.

Vrátíme se ještě k první noci závodu.  Potížemi s naklápěním kýlu se do Les Sables vracel maďarský závodník se složitým jménem Szabolcs Weores. Později musel svoji účast v závodě vzdát. Technici týmu spolu se specialisty na hydrauliku zjistili, že závada na naklápění je v krátkém čase neopravitelná.

A na závěr jedna zajímavá zpráva od Louise Burtona. Jeho jachta Bureau Vallée během prvních 24 hodin dosáhla maximální rychlosti 35 uzlů.

Polohu lodí najdete zde.

 

1327

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Kurz na kapitánský průkaz C

Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu