showTop
× Search
Ještě jednou MOB na Scallywag
Daniel Vodička

Ještě jednou MOB na Scallywag

Proč se nepodařilo najít Johna Fishera, který vypadl při Volvo Ocean Race ze Scallywag? Proč nebyl lokalizován pomocí PLB?

Ztráta Johna Fishera z paluby Scallywag při sedmé etapě Volvo Ocean Race stále vyvolává mnoho otázek. Ani vysvětlení, které tým zveřejnil, nerozptýlil pocit, že něco nebylo na palubě v pořádku. Nebudeme-li chodit okolo horké kaše, jde o podezření, že na palubě Scallywag nebyla dodržována bezpečnostní pravidla. 

Nyní přinesl další informace o okolnostech nehody deník The New York Times. 

My se podíváme jen na důležité detaily. 

Psí kšíry a vesty
Jsou závodníci během Volvo Ocean Race stále přivázáni? O odpověď na tuto otázku požádal americký deník navigátorku Scallywag Libby Greenhalgh. Odpověď byla do jisté míry vyhýbavá. Není to tak, že by byli na palubě všichni po celou dobu etapy přivázáni. Pokud nestojí na místě, přivázáni nejsou. A při určitých činnostech psí kšíry překážejí. Stále tedy přivázáni nejsou. A je otázkou, kdy tedy přivázáni jsou. Opět odpověď, která nechává mnoho otevřeného. Ale je alespoň upřímná. Kdo má se závody na oceánu zkušenosti, ví, že to tak je. 

MOB tlačítko u kormidla
Kormidelník má před sebou tlačítko MOB, které zaznamená pozici. Použil ho při pádu Johna Fishera přes palubu, nebo ne?

Odpověď je znovu nejednoznačná. Podle slov týmu kormidelník tlačítko použil. Bohužel ho ale nepodržel požadované 4 sekundy, které jsou pro zaznamenání polohy potřebné. 

Polohu nehody nakonec monitorovala navigátorka Libby Greenhalgh. Ne však přesnou polohu, neměla ji zaznamenánu v okamžiku nehody. Navíc loď se po halze podařilo zpacifikovat až o několik mil dále. 

To jsou důvody, proč další pátrání nebylo přesné.

Proč nepoužili k vypátrání PLB?

Nejpalčivější otázka je ale ta poslední. Proč nelokalizovali Johna Fishera pomocí nouzové radiobóje PLB? Mlčení o tomto tématu nahrávalo spekulacím, že na Scallywag posádka PLB nenosila. 

Poslední informace však hovoří o tom, že na lodi byly použity PLB pracující na principu AIS. Tedy automatického identifikačního systému. Od druhého dne sedmé etapy však prý na Scallywag systém AIS nefungoval, protože vítr serval anténu. To je tedy podle posádky Scallywag důvod, proč nebyl John Fisher nalezen. S lokalizací AIS by Fishera dříve či později nalezli.

 

Předchozí článek Kolik stojí offshore jachting?
Další článek Výroba v Bavarii pokračuje
Vytisknout
6017

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Když třepe zadní lem plachty

Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu