showTop
× Search
Jirka Pacák při plavbě z Šibeniku na Maltu zajel také do Černé Hory, respektive do Boky Kotorské. Jak vypadala úřední mašinérie při plavbě mimo Evropskou unii? V Dubrovníku v přístavu Gruž v budově se žlutým čtvercem a velkým Q šlo vše hladce. Nejprve kapitanát, kde jen okopírovali crew list, a pak policie s doklady. A celnice. Ta opět kopírovala ostošest. Vše ale šlo rychle, zdržel nás víc nákup chleba a vody. V Dubrovníku má úřad otevřeno nepřetržitě. „Už se nikde nezastavujte,“ zdůraznil úředník. Na cestě je sice ještě poslední chorvatský přístav Molunat, ale po odhlášení tam není zastávka možná. Chorvaté odplutí hlídají. V Boce Kotorské Plavba podél pobřeží byla v klidu, jen jsme si občas pomohli motorem překonat fleky nicotného větru. Za poloostrovem Prevlaka začíná hluboký záliv Boka Kotorská. Celou Boku jsme motorovali proti slabšímu protivětru. Byla noc, chladno, a chtěl jsem už mít nohy pod dekou. Po jedné hodině v noci a...

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Poslední videa


Závodní jachting

Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Daniel Vodička

Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?

Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?

Jachta, která by měla stát někde mezi Class 40 a IMOCA a měla by foily přinést mezi širší jachtařské kruhy.

Na první pohled jsou na jachtě patrné foily. Kromě nich je ale jachta vybavena nosnými křídly na balastu kýlu. Ty by měly být nastavitelné. Další nosná křídla jsou na kormidle. Jachta má jediné hluboké kormidlo.

Sangiorgio Marine

Sangiorgio Marine

Metis 45
Jachta by měla být určena pro 2 – 5 osob. Celý kokpit je uzavřen stejně, jako je to na moderních lodích IMOCA. Mělo by se jednat o one-design třídu pro offshore regaty. Loděnice Sangiorgio Marine zatím mlčí o ceně. Věta o tom, že by provozní náklady měly být nižší než u třídy IMOCA, nezní optimisticky.

Na rozdíl od jiných podobných studií jsou tu ale také informace, které naznačují, že by se nemuselo jednat jen o sen nepraktického designéra.  Loděnice Sangiorgio Marine z Janova má na svém kontě kromě jiného jachtu Class 40 Musa 40 Ambrogia Beccarii, která dominovala ve třídě Class 40.

Sangiorgio Marine

Sangiorgio Marine

Metis 45
Také dvojice designéru, která stojí za Metis 45, je stejná jako u Musa 40, tedy Gianluca Guelfi a Fabio D'Angeli.

Metis 45 se asi v charteru v Chorvatsku neobjeví, ale lidé, kteří za projektem stojí, vědí co dělají.

 

 

1087

Testy

Technika plavby

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu