Je Dalin po kolizi ze hry?
Ve Vendée Globe došlo ke změně na čele. Včera večer dlouho vedoucí muž závodu Charlie Dalin uslyšel náraz. Další srážka s UFO. Při kontrole lodi zjistil poškození foilu na levoboku. Přišel o vedení a v současné chvíli směřuje příď jeho jachty Apivia k Austrálii. Je to konec?
Ke kolizi došlo včera kolem 1800 UTC při rychlosti 17 – 19 uzlů. Dalin zpomalil a při kontrole lodě zjistil poškození mechanizmu foilu na levoboku. Do lodě nezatéká. To je zatím vše, co o nehodě víme. Dalin komunikuje se svým týmem a snaží se najít řešení. Směřování k Austrálii může znamenat konec závodu, nebo jen cestu do tlakové výše, kde bude klid na opravy. Více informací nebylo zveřejněno.
Na čele je nyní Thomas Ruyant, kterému dýchá na záda Yannick Bestaven. Ruyantův náskok je nyní 23 míle. Nepočítáme-li Dalina, tak další lodě ztrácí na vedoucí dvojici skoro 400 mil.
Obě lodě na čele také čelí svým potížím. Ruyant se musí prát s uříznutým foilem na levoboku. K amputaci musel přistoupit na jihu Atlantiku po zjištění prasklin na foilu. Bestaven zase včera strávil 90 minut na stěžni při opravě plachty J2. Tato univerzální plachta byla již více než týden ze hry a Yannick ji musel nahrazovat malým genakerem. Šlo o plavbu na ostří nože, která nebyla komfortní a ani bezpečná, ale nic jiného Bestavenovi nezbývalo, pokud se chtěl na vedoucí dvojici dotáhnout.
Jak se dostal Bestaven do čela?
Zajímavé je, jak se dostal Yannick Bestaven na druhou příčku. U Brazílie plul na 8. místě a ztrácel 400 mil. V tlakové výši Sv. Heleny patřil do skupiny s Le Camem a Escoffierem a propracoval se až na 4. místo. Jeho ztráta na vedoucího Dalina ale narostla na 470 mil. Následovala záchrana Kevina Escoffiera, na které se podílel a za kterou ho ještě čeká náprava. Znovu tu ale byl propad na 8. příčku. Indický oceán ale patří Yannickovi. U Kerguelenových ostrovů je na 4. místě (330 mil ztráta). U mysu Leeuwin je třetí se ztrátou pouhých 70 mil.
Souboj druhého sledu
Druhá skupina nyní bojuje možná o třetí místo. V ní si vedou fantasticky Benjamin Dutreux, Jean Le Cam a Damien Seguin. Další lodě s foily jsou až za touto skupinou.
Samantha Davies pluje dále
A ještě jedna dobrá zpráva na závěr. Z Kapského Města vyplula po úspěšných opravách Samantha Davies. Je rozhodnuta plavbu kolem světa dokončit., I když jen mimo závod (pravidla nedovolují zastávku k opravám). Samantha během své plavby vybírá prostředky na operace srdce dětí z rozvojového světa a v tom chce pokračovat. Závod kolem světa tak pro ní není jen cílem, ale také prostředkem.
Na čtvrteční přednášce si o závodu řekneme více. Věnovat se budeme i bonifikaci závodníků, kteří se podíleli na záchraně Kevina Escoffiera poté, co se jeho jachta PRB rozlomila.
Polohu lodí najdete zde.
3009
Související články
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Čtvrtý den Vendée, halzování k jihu a změna na čele. Na první místo se propracoval nováček Vendée Globe a mimořádný talent Yoann Richomme. Na západě se na čelo dotahuje ještě v pondělí téměř poslední Nicolas Lunven.
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Druhý den po startu 10. Vendée Globe se na čele formuje skupina favoritů. Za sebou mají první náročnou oblast. U mysu Finisterre vítr sílí až ke 40 uzlům, vysoká pevnina způsobuje poryvy, je zde hustý provoz rybářských lodí a systém rozdělené plavby, který je pro závodníky zakázanou oblastí.