Japonská velká čtyřka se zaměří na vodíkové lodní motory
Čtyři největší japonští výrobci motorů, Honda, Suzuki, Yamaha a Kawasaki, dostali od vlády v Tokiu posvěcení k společnému výzkumu a vývoji vodíkových motorů. Výsledek by měl nalézt uplatnění i v odvětví rekreační plavby.
Velká japonská čtyřka patří mezi největší výrobce motorů na světě. Yamaha, Honda a Suzuki jsou velmi aktivní také v oblasti lodních motorů. Společně s Kawasaki nyní tyto firmy oznámily zahájení spolupráce kolem vodíkového pohonu. Společný projekt nese název HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology) a zatím jde o výzkumnou platformu, jejímž cílem je odstranit překážky bránící většímu využití vodíku. Zacíleno je na segment „malé mobility“, kam patří motocykly, japonské minivozy, rekreační plavidla, drony či motorizované stavební vybavení.
Tyto společnosti jsou podle svých slov přesvědčeny o nutnosti nalézt další technická řešení pro dekarbonizaci každodenní mobility, k níž patří i malé rekreační lodě. Sdružení chce navázat na bohatou a úspěšnou tradici vývoje spalovacích motorů. „Vývoji vodíkových motorů zatím brání mnoho problémů, ale doufáme, že aktivity sdružení v oblasti základního výzkumu pokročí k jejich překonání. Vidíme smysl v zachování spalovacích motorů, které jsou výsledkem dlouhodobého úsilí našich předchůdců,“ říká Kenji Komatsu, nový předseda HySE a vedoucí technického centra Yamaha.
301
Související články
Jak vybrat správnou velikost závěsného lodního motoru
Jak vybrat správnou velikost závěsného lodního motoru
Výběr závěsného motoru a odpovídajícího propeleru je pro dobrý pocit z pobytu na palubě podstatným aktem. Před konečným rozhodnutím je třeba zvážit několik kritérií, přičemž jedním z nejdůležitějších je volba vhodné velikosti motoru, protože ta má zásadní vliv na celkovou výkonnost plavidla. Jak správnou velikost zvolit?
Jak budou vypadat výletní lodě v roce 2100
Jak budou vypadat výletní lodě v roce 2100
Německá skupina Meyer Werft odhalila svou představu budoucí podoby a fungování odvětví výletních lodí. Využila přitom své dosavadní zkušenosti se stavbou lodí poháněných zkapalněným zemním plynem a vývojem vodíkových palivových článků. Výsledkem je tato vpravdě originální vize.
Miliony liber pro vodíkový projekt
Miliony liber pro vodíkový projekt
Britská vláda podpořila částkou 3,8 milionu liber (více než 100 milionů korun) projekt bezemisního koridoru na severu britských ostrovů. Vzniknout má mezi skotským Aberdeenem, Orknejemi a Shetlandy. Spolupráce veřejného a soukromého sektoru má vyústit v aplikaci inovativních technologií, včetně autonomních plavidel a infrastruktury pro tankování kapalného vodíku.