Ipanema 58
Loděnice Fountaine Pajot se soustředí pouze na katamarány. Plachetnice i motorové lodě, ale jen se dvojicí trupů. Protože katamarány nabízejí mnohem více prostoru než lodě jednotrupé, odpovídá Ipanema vnitřním prostorem lodi o 10 stop delší.
Ipanema se představila loni v Cannes. I letos (veletrh probíhá právě nyní) si ji tam můžete prohlédnout.
Nešlo o zcela novou jachtu. Vycházela z úspěšné Sanya 57, trupy jsou stejné, jiná je paluba a interiér. Trupy jsou z balzového sendviče nad čarou ponoru a z monolitického laminátu pod čarou ponoru. Je používaná vakuová laminace a vinylesterová pryskyřice pro maximalizaci ochrany proti osmóze.
Loděnice používá netradiční systém elektrického vedení. Všechny spotřebiče jsou napojeny přímo na páteřní síť, kde jsou zapínány bezdrátovými vypínači, které jsou řízené přes centrální počítač. Díky tomu je vedení elektřiny v lodi výrazně zjednodušeno.
Na palubě jsou tři hlavní společenská centra. Vedle kokpitu, který je spojen se salonem, je to prostorný flybridge a dále pak paluba na přídi před nástavbou. Oblíbený bude především flybridge. Místa je i zde dostatek na oddělení společenské části od části určené k vedení lodi. Sem ke kormidlu jsou svedena všechna lana od stěžně i plachet.
Hlavní plachta typu square top dodá potřebný výkon. Místo kosatky je vpředu možné použít i Code 0. Ve slabém větru je větší plocha plachty potřebná.
Interiér je vzdušný a plný přirozeného světla. Kajuty veliké a kolem lůžek je vždy dostatek prostoru. To platí i pro šestikajutovou charterovou verzi. Každá kajuta má vlastní toaletu se samostatným sprchovým koutem. V majitelské tříkajutové verzi se s místem dokonce plýtvá. V jednom z plováků je jen jediná kajuta s ohromnou koupelnou v přední třetině.
Salón pak připomíná svou velikostí i zařízením apartmán s mořem za okny. Jeho přední část je ponechána navigátorovi, který se zde může zodpovědně věnovat vedení lodě. S vynikajícím výhledem. Z kuchyně je možné podávat večeři jak do salonu, tak i do kokpitu na zádi. K dispozici je i verze s kuchyní v pravém plováku na zádi, která ponechává celý salón společenskému vyžití.
Parametry
Celková délka |
17,80 m |
Šířka |
8,88 m |
Ponor |
1,40 m |
Výtlak |
23 500 kg |
Nádrž na palivo |
1100 l |
Nádrž na vodu |
1050 l
|
Výkon motoru |
2 x 75 HP |
Plocha hlavní plachty |
102 m2 |
Plocha geny |
68 m2 |
Design |
Berret-Racoupeau Yacht Design |
Cena |
1 008 000 EUR bez DPH |
Více |
www.bemexboot.cz |
3235
Související články
A není to nízko, Antone Pavloviči?
A není to nízko, Antone Pavloviči?
Kotvíme u Vrgady, nedaleko motorák honí grupu delfínů a od Biogradu se blíží katamaran s vytaženou hlavní plachtou. Ráhno posazené tak šeredně vysoko, že hlavaska připomíná spíše jen větší japonskou vlajku bez rudého středu.
Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa
Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa
Preferujete-li na své dovolenkové plavby katamaran, máme pro vás poslední volná místa na jarním kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. Všechny letošní kurzy byly beznadějně vyprodané a na příští rok zbývají jen jednotlivá místa. Asi to děláme dobře...
Když nevíš co, opustíš loď?
Když nevíš co, opustíš loď?
Na Šoltě v přístavu Maslinica se potopil katamaran. Došlo k tomu v pátek. Vyvázán byl u mola proti maríně, na severní straně zátoky. Zajímavý je příběh, který za potopením je.