Dneska je to OK, jde se na vodu! Nebo ne?
Ráno jsem otevřel Windy a nádhera. Začínají nové kurzy, na Windy zeleno! Kluci s vyplovají ze Zadaru. Dvě lodě nouzovky, jedna manévry. Výborně. Pak se mi ale zachmuřilo čelo.
Z průměrného větru přepnout na poryvy, přidat pár hodin a … Barvy znovu fialově rozhořčené. A zítra? To už není jen rozhořčená barva, to je dokonce barva vzteku vládce větrů Aiola. Brrr, téměř 50 uzlů před Zadarem, to není schön, ne a ne. Tedy na výuku manévrů. Ani nouzových situací. V tom se i špatně rozebírá vinšna, vše ulítne.
No dnes se vyjede a výuka bude probíhat. Je třeba toho hodně udělat, dokud to bude možné, protože zítra to vypadá jen na teorii a další věci, které je možné dělat na břehu. Nebo uvázáni ke břehu.
Zdroj Windy
Včera v Zadaru po přechodu nejhoršího...
V pátek již budou všechny divočiny za námi. Sváteční pátek, slabý vítr, konečně bude klid. Tak to se dojezdí zbytek.
A teď ještě pohled na Aladina…
Tak pozor, to je výrazně lepší. Hlasitě jsem si oddychl. Zítra to nebude před Zadarem v poryvech 49, ale jen 46. Hned jsem klidnější.
829
Související články
Jak správně pracovat na palubě s mooringem
Jak správně pracovat na palubě s mooringem
Při přístavních manévrech hraje hlavní roli kormidelník. On musí být schopen stabilizovat loď. To ale neznamená, že pracant u mooringu by neměl co pokazit. Jaká je hlavní chyba, ke které při práci s mooringem může dojít?
Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou)
Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou)
Co se stane, když selže motor? Co budu dělat? Abyste si věděli rady, je tu kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru. Potřebujete nastartovat a nejde to? Motor škytnul a chcípnul? Vše objasní vynikající instruktor Vojta Sládeček.
Jak odplout od mola s větrem z předoboku
Jak odplout od mola s větrem z předoboku
Škody na jachtách nevznikají jen při připlouvání k molu. Mnohé šrámy nesou podpis na první pohled jednoduchého odplouvání. Přitom stačí vědět, jak na to.