Daniel Vodička / úterý 21. října 2025 / Kategorie: Bezpečnost, Motorové jachty Deset rad, co zkontrolovat před vyplutím Má-li být vaše plavba bezpečná, nestačí jen sednout na loď a vyrazit. Zvláště jde-li o delší plavby. Myslím dále než z Vodice na Zlarin… Deset kontrol před vyplutím. Dejte někomu na břehu zprávu, kam plujete a jak dlouhou plavbu předpokládáte. Zkontrolujte předpověď počasí, potřebné mapy, případně výšku vody a proudy v přílivových vodách. Máte připravený plán plavby i s alternativními cíli, bezpečnými přístavy a kotvišti? Je na palubě dostatek paliva, vody a zásob pro zamýšlenou plavbu? Máte základní náhradní díly k motoru a potřebný vercajk? Víte, jak je na tom s jachtařskými dovednostmi a odolností vaše posádka? Má někdo z nich nějaké zdravotní problémy? Umí všichni plavat? Je na palubě potřebná bezpečnostní výbava v potřebném množství? Je zkontrolovaný motor? Olej, chladící okruh, palivo… Pracují všechny systémy na lodi bezchybně? Plachty jsou připraveny na vytažení, pracují světla, kotevní vrátek, VHF… Máte s sebou adekvátní oblečení, prášky proti mořské nemoci, harnesy, nebo záchranné vesty? Předchozí článek Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Další článek Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 Vytisknout 439 Tagy: bezpečnostplavbakontrola lodě Související články Bouřlivá plavba do Vieste? Bouřlivá plavba do Vieste? V sobotu začínala plavba Lodních novin do Vieste. V neděli přecházela přes Jadran tlaková níže. Meteorologové slibovali vítr o rychlosti přes 50 uzlů. Jaká je situace na plavbě, jaké byly bouřlivé chvíle? Nebezpečný shorthanded jachting ve Středomoří Nebezpečný shorthanded jachting ve Středomoří Vyrazit na jachtu jen ve dvou? Nebo dokonce jen sám? Někoho tento extrém láká. Je třeba si ale uvědomit, že v menších mořích může jít o nebezpečnější plavbu než na oceánu. Zadržení v Albánii a pokuta nesmírné výše Zadržení v Albánii a pokuta nesmírné výše Připluli jsme do přístavu Saranda. Místo uvítání nás skopli uniformovaní příslušníci do lodě. Dostali jsme pokutu, která nešla zaplatit. Začalo vyjednávání, které vedl skipper Jirka Zindulka.
Bouřlivá plavba do Vieste? Bouřlivá plavba do Vieste? V sobotu začínala plavba Lodních novin do Vieste. V neděli přecházela přes Jadran tlaková níže. Meteorologové slibovali vítr o rychlosti přes 50 uzlů. Jaká je situace na plavbě, jaké byly bouřlivé chvíle?
Nebezpečný shorthanded jachting ve Středomoří Nebezpečný shorthanded jachting ve Středomoří Vyrazit na jachtu jen ve dvou? Nebo dokonce jen sám? Někoho tento extrém láká. Je třeba si ale uvědomit, že v menších mořích může jít o nebezpečnější plavbu než na oceánu.
Zadržení v Albánii a pokuta nesmírné výše Zadržení v Albánii a pokuta nesmírné výše Připluli jsme do přístavu Saranda. Místo uvítání nás skopli uniformovaní příslušníci do lodě. Dostali jsme pokutu, která nešla zaplatit. Začalo vyjednávání, které vedl skipper Jirka Zindulka.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí úterý 21. října 2025 Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě...
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? pátek 17. října 2025 150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle.
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou čtvrtek 9. října 2025 Vítěz poslední Vendéé Globe Charlie Dalin nebojoval při závodu kolem světa jen se svými soupeři, ale také s rakovinou. Navzdory nutnosti pravidelné medikace a bolestem dokázal zvítězit.
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích středa 22. října 2025 Při přístavních manévrech je dobré umět stabilizovat jachtu u mola na jediném laně. Jednodušeji se pak odplouvá i připlová. V různých situacích využíváme různé kombinace lana a motoru.
Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 úterý 21. října 2025 Právě jsme vypsali termíny třídenních kurzů přístavních manévrů v Chorvatsku na duben 2026. Jde o kurzy, které odstraní největší slabinu každého jachtaře, tedy zajíždění do přístavu. Vedle...
Proč si najíždět těsně k lodi a jak na to Proč si najíždět těsně k lodi a jak na to pondělí 20. října 2025 Zajíždím zádí k molu a fouká mi boční vítr. Najíždím k již vyvázané jachtě, kterou budu mít na závětrném boku. Proč popluji těsně vedle ní? Proč si nenechávám rezervu?