Ceník stání v přístavech Šibensko-kninske županije
Jaká je cena stání v chorvatských přístavech od Murteru po Primoštěn, samozřejmě včetně přilehlých ostrovů? Vypadá to, že euro značně zjednodušilo ceník. Nezlevnilo ho, jen zjednodušilo.
Kompletní ceník najdete zde. Přístavy jsou rozděleny do tří tříd, nejvíce jich je v první kategorii. Ve 2. a 3. kategorii je to jen po 4 přístavech.
Rozdělení přístavů dle tříd
1. kategorie
Šibenik, Vodice, Primošten, Skradin, Zlarin, Rogoznica, Prvić Luka, Kaprije, Tribunj, Tisno, Pirovac, Žirje, Zaton, Jezera, Murter, Prvić Šepurina, Bilice
2. kategorie
Raslina, Krapanj, Betina, Brodarica
3. kategorie
Ražanj, Obonjan, Jadrija, Zablaće
Několik důležitých poznámek
Platí se až po 2 hodinách stání.
V ceně je odvoz odpadu v běžném množství a použití elektřiny do 5kW a vody do 1000 l.
Větší odběry vody a elektřiny se platí dle ceníku. Na místech, kde jsou měřící přístroje na vodu a elektřinu se platí dle spotřeby.
Spotřeba na místech bez měřících přístrojů se počítá dle délky plavidla.
Výše poplatků nezávisí na způsobu vyvázání. Platí i pro lodě vyvázané bokem, případně bokem na jinou loď.
Katamarany a trimarany mají 50% přirážku.
Je-li zaplaceno noční stání v jednom z župních přístavů, neplatí se denní využití přístavu za účelem turistické prohlídky v přístavu jiném, jen poplatek za cestujícího (nevím přesně, co to znamená).
Uživatel přístavního zařízení je povinen zaplatit škodu na zničeném kotevním systému v ceně 100 euro.
Pobytovou taxu platí jachtaři za osobu a den dle platných sazebníků jednotlivých obcí a měst.
Poplatky za kotvení se platí podle celkové délky plavidla. Správa přístavu si vyhrazuje právo ji zkontrolovat.
V případě nesrovnalostí v rozměrech Správa přístavu vypočítá ceny podle skutečných rozměrů zjištěných průzkumem. Pomocná plavidla využívající samostatné kotviště jsou zpoplatněna dle ceníku.
Poplatek za denní stání trvá do 12:00 následujícího dne. Po 12:00 se účtuje stání na další den.
1499
Související články
Z Dubrovníku do Černé Hory
Z Dubrovníku do Černé Hory
Jirka Pacák při plavbě z Šibeniku na Maltu zajel také do Černé Hory, respektive do Boky Kotorské. Jak vypadala úřední mašinérie při plavbě mimo Evropskou unii?
Přístavní manévry 2026 s vlastní kajutou
Přístavní manévry 2026 s vlastní kajutou
Na jaro příštího roku jsme připravili dva termíny kurzů přístavních manévrů, na kterých bude mít každý účastník k dispozici vlastní kajutu. Je to novinka v naší nabídce.
Poslední místo na kurzu přístavních manévrů
Poslední místo na kurzu přístavních manévrů
Na třídenních kurzech přístavních manévrů v Chorvatsku máme poslední volné místo. Kurz začíná již v neděli. Pro letošní rok poslední šance na zlepšení se.