showTop
× Search
A mariňaci nebudou mit co žrat
Jan Koukal
/ Kategorie: Zajímavosti

A mariňaci nebudou mit co žrat

I do jachtařských marín nezadržitelně vstupuje digitalizace. Proces, na jehož konci má být samoobslužný provoz přístavů bez nutnosti zaměstnávat personál. Alespoň síť přístavů D-Marin, která provozuje 16 marín v šesti středomořských zemích, se takovou cestou vydává. Aktuálně představila novinku, které říká „chytrý sloupek“.

Společnost s tureckými majiteli provozuje své maríny v Turecku, Chorvatsku, Řecku, Černé hoře a po nedávných akvizicích také v Itálii a Španělsku. Mimo Evropu působí ještě ve Spojených arabských emirátech. Na východních březích Jadranu spravuje maríny v Zadaru, Sukošanu, Šibeniku či Tribunji.

Svůj chytrý přístavní sloupek společnost vyvinula vlastními silami s cílem zvýšit pohodlí svých klientů a zrychlit obvyklé procesy, pojící se s kotvením jachet. Novinka má přispět k „plné digitalizaci“ pokud jde o spotřebu energií, digitální platby, kontrolu nákladů či ovládání na dálku.

Návštěvníci marín s tímto sloupkem by se tak měli zcela obejít bez návštěv kapitanátu nebo čekání ve frontě. Klíčovou výhodou chytrého sloupku je, že jej zákazník může ovládat online a mít tak odkudkoli přehled o dodávkách energie i svých platbách.

Že to s technologickým uprgadem firma myslí vážně, dokázala již v loňském roce spuštěním „dvouminutového“ online rezervačního systému. Šéf IT v D-Marin Michal Maslowski tvrdí, že chytré sloupky instaluje do všech svých marín v průběhu letošního roku.

Představení chytrých sloupků je součástí mohutné letošní ofenzivy v podání D-Marin. Začátkem února společnost poprvé vstoupila na španělský trh, když získala tři maríny od španělské skupiny Marinas del Mediterráneo. Jen o několik měsíců dříve vstoupila na italský trh akvizicí přístavu Punta Faro Marina poblíž Benátek.

Předchozí článek Tehdy a nyní
Další článek Nová Paprec Arkea, černý kůň Vendée Globe?
Vytisknout
973

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu