showTop
× Search
Kolem spánku sólových jachtařů se traduje spousta nepravd. Jak to vlastně s jejich spánkem je? Jsou schopni se během závodu vůbec vyspat? Fatalismus Nejprve se podíváme na to, jak vůbec mohou spát. Pro sólového jachtaře je běžná určitá forma fatalismu. Musí jet a musí spát. To znamená, že se také musí smířit s tím, že k nějaké kolizi dojít může. Vychází ale z předpokladu, že pravděpodobnost je velmi malá… Maximální možná opatrnost To ale neznamená, že neudělá vše proto, aby se jakékoli nehodě vyhnul. Na menších jachtách jsou automatické identifikační systémy AIS a aktivní radarové odražeče, které v případě zachycení radarového signálu ho odešlou zpět zesílený. Na radarové obrazovce se objeví výrazné echo. Aktivní odražeč je schopen upozornit na zachycení radarového signálu a stejně je schopen avizovat plavidla, u kterých hrozí nebezpečí kolize i AIS. Na větších jachtách je k dispozici také radar. Také u něho je možné si...

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Poslední videa


Závodní jachting

120 mil do cíle a naši na čele?
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

120 mil do cíle a naši na čele?

Je to drama! Milanu Koláčkovi a spol zbývá do cíle Rolex Fastnet Race 120 mil a podle YB Trackeru jsou na prvním místě. To by byla bomba!

Tolik dobrá zpráva vycházející z YB Trackeru. Problémem ale je, že tento tracker není dobrý v počtech a měření vzdáleností. O potřebě halzovat cestou k cíli neví nic.

Osobně bych to tedy uvedl tak, že naši jsou ve vedoucí skupině. Za sebou mají náročnou noc, kdy letěli od Fastnetu směrem k cíli se spinakery rychlostí, která mnohdy přesahovala 20 uzlů. Po pěti halzách u Irska následovala další až jihozápadně od Scilly Islands. Vítr by měl nyní slábnout, zmenší se vlny. Nálada na palubě je unavená, napjatá. Kluci vědí, že nyní jde o všechno. Ve vedoucí skupině je 7 lodí, nedaleko za ní 3 další pronásledovatelé. Navzdory únavě je třeba bojovat až do cíle. Předpoklad je, že v cíli budou kolem půlnoci. 

Naši se drží skvěle a doufám, že jim to vydrží až do cíle. Že přeperou únavu a podaří se jim dojet na bedně. To by byl fantastický úspěch.

Ještě návrat na start…

Jak už proběhlo v diskuzi na Facebooku, podle rozhodčích byl náš tým na startu přes čáru a je tak i uvedeno na oficiálních stránkách. Ze třídy Class40 jsou to 4 lodě. U Fastnetu se předčasný start řeší penalizací v cíli 120 minut. To by znamenalo, vzhledem k vyrovnanosti závodu, velký pád v pořadí.

To se ale bude řešit až po projetí cílem. Nyní naši bojují o stupně vítězů. Jsou přesvědčeni, že přes čáru nebyli. Na rozuzlení tohoto dramatu si budeme muset ještě dlouho počkat. Rozhodně by to ale nic nezměnilo na faktu, že tým v čele s Milanem Koláčkem jede fantastický závod.

Polohu lodí najdete zde.

757

Testy

Technika plavby

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu