1., 2. a 3. pro Hebe
Hebe Sailing Team z Českého Yacht Klubu absolvoval na přelomu srpna a září tři závody na karbonovém speciálu T boat 830 na jezeře Lago di Garda. Dosáhl na 1., 2., a 3. místo v regatách Trofeo Riccardo Gorla, Trofeo Comune di Gargano a Centomiglia del Garda.
Posádka jela ve složení Zdenál Sünderhauf, David Kovařík, Milan Koláček, Vojta Komárek, Zdeněk Jakoubek, Milan Tomek a Tomáš Záhora. První tři dny přišel tak silný vítr, že jsme ani nevyjeli z mariny. Foukalo hodně přes 30 uzlů.
První závod v středně silném větru se nám podařilo dobře odstartovat a na horní boji v Torbole jsme točili první ve skupině z 11 lodí a asi na 20. místě celkově z cca 130 lodí. Po obrátce jsme nasadili 106 čtverečních metrů genakr, na který jsme ve skluzu jeli kolem 14 - 17 uzlů až do cíle. Před další lodí jsme nakonec měli luxusní náskok kolem 50 minut.
Druhý závod se jel den před Centomiglií a jednalo se o krátký up - down karusel, který se jel ve slabém a proměnlivém větru. Start i cíl byl před marinou v Bogliaciu.
Hlavní závod Centomiglia se startoval v ranních hodinách dne 8. září v silném termickém protivětru. Na kormidle již byl Milan Koláček, který nám pomohl vyladit loď před závodem. Na startu jsme viděli, že Italové refují, tak jsme také zarefovali hlavní plachtu. Na startu mělo být údajně přes 300 lodí, ale řada soupeřů měla velké problémy se silným větrem, tak buď ani nenastoupili do závodu, anebo po startu odstoupili. Přes problémy s dovažováním jsme se dostali na stoupačku téměř na čelo závodu, hned za katamarány a Libery. Horní bojku jsme točili na prvním místě ve skupině a celkově v první desítce. V silném poryvu na zaďáka se nám povedlo špatně vytáhnout bouřkový genakr a zde nás předjeli naši největší soupeři ze Švýcarska na Vuvuzele. Následně jsme odjeli v slábnoucím termickém větru na levou stranu a téměř hodinu a půl jen sledovali soupeře, jak nás po pravém břehu jedna za druhou předjíždějí. Zde nás také předjela další česká posádka Jirky Kvasničky, které k výbornému umístění gratulujeme. České vlajky zde byly opravdu vidět. Zbytek závodu jsme z téměř ztracené pozice sjížděli jednu loď za druhou a v cíli nakonec třetí místo ve třídě a spokojenost především s tím, že jsme bojovali až do cíle.
Těšíme se už na příští rok a máme samozřejmě spoustu námětu, jak přes zimu opět lépe vyladit Hebe IV.
Výsledky najdete zde.
Nyní přesedláme na námořního závoďáka M 37 Hebe V, kde budeme řešit naší účast na letošním, jubilejním ročníku Rolex Middle Sea Race.
4841
Související články
Severní, nebo jižní skupina?
Severní, nebo jižní skupina?
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nový spinaker je v čudu…
Nový spinaker je v čudu…
Další noc a další souboj. Spinaker ve vodě, dvouhodinová snaha o jeho vytažení na palubu. Podařilo se, ale plachta je v čudu. Koláček s Brasseurem pokračují v závodu Transat Cafe L´Or.
Pasát na dosah
Pasát na dosah
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem už cítí pasát. Ještě to ale není ono… Vítr začíná mít správný směr, ale je slabý. Ještě to není expres na západ. Zatím jen zadýchaná lokálka.
Brutální noc a závod s časem
Brutální noc a závod s časem
Koláček s Brasseurem míří na jih do pasátu. Za sebou mají brutální noc, vítr kolem 35 uzlů, rychlost lodě 20, 22 i 24 uzlů. Nemají nic suchého na sebe, před sebou Madeiru a důležitou pasáž ke Kanárům.
Kostky jsou vrženy
Kostky jsou vrženy
Startovní pole se rozdělilo. Milan Koláček, Pierre Brasseur a většina startovního pole míří na jih. Největší favorité závodu vsadili na severní variantu trasy. Co to znamená?