showTop
× Search
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky… V čele Transat Cafe L´Or ve tříde Class40 je stále severní skupina jachet vedená SNSM. Dostaly se ale do bezvětří a jsou rychle dotahovány loděmi na jihu v pasátu. Obě skupiny nyní dělí tlaková výše, oblast bez větru. To by mohlo být nadějné pro skupinu na jihu. Již zítra by měla být v čele vedoucí jachta jižní skupiny Seafrigo-Sogestran. Je ale třeba opatrnost. Dělat odhady bez routingového programu je ošidné. Na první pohled to špatně nevypadá, ale první pohled může být šalebný. Těmto jachtám stačí jen málo k tomu, aby se rozletěly po hladině. Jižní skupinu budou brzy čekat obraty po větru. Tím se její trasa ještě protáhne. Čelo této skupiny by mohlo setrvat ve stabilním pasátu, který bude od východu slábnout, Milan s Pierrem to budou mít na hraně. Za nimi by již vítr měl...

Poslední videa


Závodní jachting

1., 2. a 3. pro Hebe
Zdenál Sünderhauf
/ Kategorie: Ostatní regaty

1., 2. a 3. pro Hebe

Hebe Sailing Team z Českého Yacht Klubu absolvoval na přelomu srpna a září tři závody na karbonovém speciálu T boat 830 na jezeře Lago di Garda. Dosáhl na 1., 2., a 3. místo  v regatách Trofeo Riccardo Gorla, Trofeo Comune di Gargano a Centomiglia del Garda.

Posádka jela ve složení Zdenál Sünderhauf, David Kovařík, Milan Koláček, Vojta Komárek, Zdeněk Jakoubek, Milan Tomek a Tomáš Záhora. První tři dny  přišel tak silný vítr, že jsme ani nevyjeli z mariny.  Foukalo hodně přes 30 uzlů.

První závod v středně silném větru se nám podařilo dobře odstartovat a na horní boji v Torbole jsme točili první ve skupině z 11 lodí  a asi na 20. místě celkově z cca 130 lodí. Po obrátce jsme nasadili 106 čtverečních metrů genakr, na který jsme ve skluzu jeli kolem 14 - 17 uzlů až do cíle. Před další lodí jsme nakonec měli luxusní náskok kolem 50 minut.

Druhý závod se jel den před Centomiglií a jednalo se o krátký up - down karusel, který se jel ve slabém a proměnlivém větru. Start i cíl byl před marinou v Bogliaciu.

Hlavní závod Centomiglia se startoval v ranních hodinách dne 8. září v silném termickém protivětru. Na kormidle již byl Milan Koláček, který nám pomohl vyladit loď před závodem. Na startu  jsme viděli, že Italové refují, tak jsme také zarefovali hlavní plachtu. Na startu mělo být údajně přes 300 lodí, ale řada soupeřů měla velké problémy se silným větrem, tak buď ani nenastoupili do závodu, anebo po startu odstoupili. Přes problémy s dovažováním jsme se dostali na stoupačku  téměř na čelo závodu, hned  za katamarány a Libery. Horní bojku jsme točili na prvním místě ve skupině a celkově v první desítce. V silném poryvu na zaďáka  se nám povedlo špatně vytáhnout bouřkový genakr a zde nás předjeli naši největší soupeři ze Švýcarska na Vuvuzele. Následně jsme odjeli v slábnoucím termickém větru na levou stranu a téměř hodinu a půl jen sledovali soupeře, jak nás po pravém břehu jedna za druhou předjíždějí. Zde nás také předjela další česká posádka Jirky Kvasničky, které k výbornému umístění gratulujeme. České vlajky zde byly opravdu vidět. Zbytek závodu jsme z téměř ztracené pozice sjížděli jednu loď za druhou a v cíli nakonec třetí místo ve třídě  a spokojenost především s tím, že jsme bojovali až do cíle.

Těšíme se už na příští rok a máme samozřejmě spoustu námětu, jak přes zimu opět lépe vyladit Hebe IV.

Výsledky najdete zde.

Nyní přesedláme na námořního závoďáka M 37 Hebe V, kde budeme řešit naší účast na letošním, jubilejním ročníku Rolex Middle Sea Race.

 

4841

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu