Rozsypané kontejnery
Rejdař Evergreen za jediný týden poztrácel v Jižní Americe desítky kontejnerů ve dvou samostatných případech. Jednou v Peru a podruhé u Brazílie.
V Peru přišla o část svého nákladu loď Ever Lunar, která má kapacitu 8500 TEU. Přes palubu šlo nějakých 50 kontejnerů. Loď stála na kotvě, když se najednou začala výrazně houpat a kontejnery v zadní části z nástavbou končily v moři. Podle nepotvrzených zpráv Ever Lunar už byla u mola a připravovala se na vykládku, když přišlo varování před tsunami a přišel příkaz, aby opustila přístav. Kontejnery v té době nebyly upevněny.
Do akce se ihned pustila pobřežní stráž s remorkéry a rozuteklé kontejnery pochytala.
O dva dny dříve poztrácela náklad Ever Feat (12100 TEU), která se v té době pohybovala u jižního pobřeží Brazílie. V bouřlivém počasí se naskládané kontejnery zřítily. Jednalo se o 30 – 40 kontejnerů. Některé z nich byly naložené nebezpečným nákladem, respektive hnojivy.
789
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.