Superjachta do 200metrové hloubky
Nizozemský stavitel U-Boat Worx na monacké výstavě odhalil návrh superjachty schopné podvodní plavby. Plavidlo nazvané Nautilus by mělo mít 37,5 metru na délku, výtlak 1250 tun a mělo by být schopné ponoru do hloubky 200 metrů. Po hladině se bude plavit cestovní rychlostí 9 uzlů, pod hladinou pak rychlostí 4 uzly.
Idea „ponorné superjachty“ prý v U-Boat Worx vznikla na základě diskuze s potenciálním zájemcem o jiný koncept loděnice - UWEP (Underwater Entertainment Platform). Toto „ponorné zařízení“ pojme 120 hostů, s nimiž se může ponořit také do 200 m až na 24 hodin.
Nautilus je tak dalším krokem a jeho předností je určitě obojživelnost. Na hladině funguje podobně jako běžná motorová jachta - s dostatkem opalovacích platforem, bazénem se sladkou vodou, velkým jídelním stolem atd. Jakmile se hosté či posádka rozhodnou pro ponor, veškeré zařízení je vodotěsně zakryto. Jachta/ponorka disponuje též elektricky poháněným pomocným člunem Aronnax, který je též schopen ponoru.
Koncept počítá s vnitřním uspořádáním v podobě kajuty majitele a čtyř dalších kajut pro hosty. Posádka by měla být šestičlenná a má vlastní zázemí.
Pod vodou může plavidlo zůstat až čtyři dny. Pokud se však bude pohybovat cestovní rychlostí, je tento čas omezen na šest hodin. Problematičtější může být kotvení v marínách - přístaviště bude muset posádka volit s ohledem na notný ponor 6,5 m.
„Až si budete vybírat novou loď, zvažujte, která jachta z vašeho výběru se umí potopit do 200 metrů,“ láká klienty zakladatel společnosti Bert Houtman. „Na rozbouřeném moři se prostě potopíte a pokračujete v klidu dál,“ dodává. Startovací cena neobvyklého plavidla je 25 milionů eur.
Společnost U-Boat Worx byla Houtmanem založena v roce 2005. Dodává pilotované ponorky pro výzkumné a rekreační účely.
571
Související články
Nafukovací zábava na palubu
Nafukovací zábava na palubu
Posilovny, bazény, kinosály, heliporty, skútry... To vše už na palubách či v interiérech luxusních motorových jachet bylo, a proto je třeba přijít s něčím novým. Rozvoj materiálů a technologií spolu s lidskou invencí dnes majitelům jachet umožňují zahrát si na palubě basketbal nebo se klouzat po skluzavce z flybridge.
Megajachty máme rádi, peníze ještě radši
Megajachty máme rádi, peníze ještě radši
Saúdskoarabský princ Fahad bin Sultán bin Abdulazíz al Saúd prohrál soud se švýcarskou bankou Credit Suisse o 41 milionů dolarů (880 milionů korun). Londýnský soud členovi saúdské královské rodiny uložil povinnost zaplatit dluhy, které vůči bance měla jeho společnost Burgundy Sea. Peníze si tato účelová firma půjčila na refinancování 82metrové superjachty Sarafsa. Bance však vrátila jen 13 500 eur. Je to druhý případ z nedávné doby, který vrhá ne právě příznivé světlo na rijádskou dynastii ve vztahu k motorovým lodím.
Vrak Saddámovy megajachty slouží rybářům a hrají si v ní děti
Vrak Saddámovy megajachty slouží rybářům a hrají si v ní děti
Těžko hledat výmluvnější symbol. Neslavnou éru vlády iráckého diktátora velmi případně ilustruje vrak megajachty Al-Mansúr, kterou si Saddám Husajn spolu se dvěma dalšími loděmi objednal v 80. letech. Jachta, na jejíž palubu údajně Husajn ani nikdy nevkročil, byla potopena spojenci při invazi v roce 2003. Dnes slouží jako základna rybářům, zatímco jejich děti si v interiéru hrají na schovávanou.