Loděnice Bente v úpadku
Položili jste si někdy otázku, kolik lodí je třeba vyrobit, aby byla loděnice životaschopná? Já si tuto otázku položil mnohokrát.
Deset, dvacet lodí ročně? Loděnice Bente v roce 2015 vstoupila na trh s neotřelým designem a inovacemi, které značily jediné – buď si tento styl zamilujete, nebo vám bude cizí. Bente 24, která je hlavním produktem loděnice, si získala velkou oblibu.
Hlavní osobou v loděnici je Alex Vrolijk. Inovátor a syn Rolfa Vrolijka, který je polovinou designérské dvojice Judel/Vrolijk. Designová a konstrukční kancelář, která stojí za projekty jako je Baltic 152, mnohé TP52, Alinghi v Americkém poháru, celá řada jachet Hanse, MiniMaxi Jethou a desítky a stovky dalších jachet.
Loděnice Bente na začátku týdne oznámila úpadek. Za finančními problémy stojí vysoké náklady na vývoj/inovace, a především vstupní náklady ve výrobě. V tuto chvíli se snaží představitelé loděnice získat nového investora, který by případný konec loděnice oddálil.
V tomto směru by nemusel být od věci vstup silného partnera, jakým by mohla být například německá Hanse Group. Tato skupina má v portfoliu mnoho jiných značek. Jak jsme se v posledních letech přesvědčili, pohlcování malých inovativních podniků giganty není neobvyklé. Vzpomeňme si na Beneteau Group, která před časem převzala SeaScape.
Faktem tedy je, že k úspěchu loděnice nepomůže ani více než 120 vyrobených a prodaných lodí Bente 24, dvě vyrobené Bente 39 (s třetí objednanou), inovativní koncept Bente 28, který je ve vývoji nebo inovativní přístup k použitým materiálům v konstrukci trupu.
2867
Související články
Výroba v Bavarii pokračuje
Výroba v Bavarii pokračuje
Německá loděnice Bavaria včera uvedla několik dalších informací k finančním problémům, ve kterých se ocitla.
Bankrot německé Bavarie
Bankrot německé Bavarie
Po nedávném bankrotu britské loděnice Oyster, zasáhla na konci týdne svět jachtingu další rána. Návrh na konkurz podala německá loděnice Bavaria.