Žije šance na první desítku?
Tvrdé podmínky při Solo Normandie se podepsaly na startovním poli. Milan Koláček si ale vede skvěle a je na dosah první desítky. To by byl mimořádný úspěch pro český jachting.
Šest závodníků odstoupilo během první noci. Silný vítr, vlny, zima, vlhko, to vše dohromady je hustým sítem, kterým projdou jen ti nejlépe připravení.
Závod bohužel používá tracking Yellowbrick, který je v některých případech dost zmatečný. Posuzování pořadí je třeba brát s rezervou. Nejlepším ukazatelem poloh je již dlouho Geovoile a cokoli jiného je jen slabou náhražkou.Tolik malý postesk.
Tvrdé křižování
Nyní je na programu stoupačka na západ proti silnému větru. Závodníci mají zřejmě proti sobě také proud, protože se snaží držet na mělké vodě v těsné blízkosti mělčin. Na mělké vodě je proud slabší. Po 24 hodinách závodu má Milan na 11. místě ztrátu 5 mil na prvního. Vezmeme-li v úvahu, že Milan pluje se starými plachtami a vše si připravoval sám (ostatní mají za sebou celé týmy), je to vynikající výsledek. Na desáté místo ztrácí jen míli.
Plachty
Staré plachty, se kterými Milan jede, jsou za převládajících podmínek velkým handicapem. Víte všichni, jaký je rozdíl, jestli stoupáte v silném větru se starými, nebo s novými plachtami. Je vidět, že s novým vybavením může Milan myslet mnohem výš…
Jak to vidí Francouzi?
Účast českého reprezentanta v sérii Figaro je pro Francouze něco podobného, jako Surinam v Sazka aréně proti české hokejové reprezentaci. Exotika.
Před startem na Milana pohlíželi jako na maskota. My si to tu rozdáme a zezadu nás bude jistit ten Čech. Navíc na bílé lodi, bez velkých sponzorů.
Ono to ale tak úplně nevypadá. Milan natahuje ruku po první desítce! Děje se něco divného. Na toho tvrdohlavého blázna ze země bez moře si asi budeme muset dát pozor!
Již nyní má Milan na svém kontě cenné skalpy…
Pokud mu pomůžeme, může jich být víc. A třeba začnou brát naše jachtaře vážně.
Polohu lodí najdete zde.
4284
Související články
Bude to ještě dlouhé. A dramatické…
Bude to ještě dlouhé. A dramatické…
Pro třídu Class40 bude Transat Cafe L´Or ještě dlouhý. Spolehlivý pasát ztratil spolehlivost a místo expresu do Karibiku bude plavba do cíle připomínat spíše lokálku do Zadní Třebáně.
Spíše jih, ale…
Spíše jih, ale…
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní skupina z tlakové výše?
Severní, nebo jižní skupina?
Severní, nebo jižní skupina?
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…