Všestranný praktik Yamarin 59 SC
Šestimetrová novinka od finského Yamarinu se hodí na jezera či pro rychlé přesuny mezi ostrovy a podél pobřeží. Její ze všech stran snadno dostupná paluba přímo vybízí k nalodění.
Zkratkou SC v označení nového modelu se rozumí Side Console. Jde o sesterskou loď rovněž nedávno představeného model 59 BR (Bow Rider). Zatímco Yamarin 59 BR je spíše sportovní lodí pro volný čas, příbuzná 59 SC vyniká praktičností a univerzálností, přičemž její doménou budou outdoorové aktivity včetně rybaření.
Výrobce při stavbě kladl zvláštní důraz na dobrou a snadnou přístupnost a prostupnost paluby. Loď se širokým trupem je dobře přístupná z přídě, boků i koupacích plošin na zádi. Cesta od přídě k zádi je přehledná a bezpečná i s případným zavazadlem. Paluba je opatřena protiskluzovou vrstvou.
Od přídě vede po obou bocích robustní zábradlí, které spolu se širokým nástupním průchodem usnadní nástup na loď. Na zádi jsou pak po obou stranách kolem motoru rozměrné koupací plošiny, které rovněž slouží jako přístupová cesta a rybářům také jako praktická místa pro nahazování.
Úložný prostor, jehož kapacita je dostatečná pro denní výlety, se nachází pod zadní sedačkou a pod sedadlem na přídi. Další úložná schrána je k dispozici v konzole a před navigačním displejem. Vedle prostoru pro nohy kapitána jsou pak další přihrádky na drobné předměty. Kormidelní stanoviště je také vybaveno dokovací stanicí pro mobilní telefon či tablet. Pod koupací plošinou ser pak skrývají další úložné kapacity na lana a kotvu.
Loděnice Yamarin je vyhlášena svým důrazem, který klade na dobrou ovladatelnost svých lodí. Nejinak je tomu i v případě modelu 59 SC, který je díky širokému trupu velmi stabilní. Snadné ovládání zajišťuje standardní displej Yamarin Q Smart Display s elektronickými navigačními mapami Navionics. Do základní výbavy patří i ochrana proti krádeži Q Guard, která majitelům umožňuje sledovat polohu lodi na dálku. Z výroby dodávaná sada příslušenství rozšiřuje funkce systému Q Guard o stav baterie, podpalubí a motoru.
Technická specifikace:
Délka 5,95 m
Šířka: 2,25 m
Výtlak 840 kg
Počet míst k sezení 6
Motorizace 80-115 hp
Maximální rychlost 37 kn
Cestovní rychlost 21 kn
531
Související články
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Mezi vlastníky zejména motorových jachet zlidověl bonmot, že v životě majitele lodi jsou dva obzvlášť šťastné dny: první, když převezme svou novou loď, a druhý, když se jí zbaví. Jsou ale i tací vlastníci, jimž loď dělá radost po celou dobu své životnosti, a rozluka má tak podobu posledního sbohem. Jak vlastně správně laminátovou loď zlikvidovat?
Příliš malá. Největší jachta světa se prodlužuje o 11 metrů
Příliš malá. Největší jachta světa se prodlužuje o 11 metrů
Už se svou původní plánovanou délkou 182,9 metru měla být soukromá výzkumná expediční loď REV Ocean nejdelší motorovou jachtou na světě. Nyní se v jednom z doků norské loděnice Vard pracuje na prodloužení trupu na novou délku 194 metrů. Dodání hotového plavidla je naplánováno na únor 2025, svému účelu by pak mělo začít plně sloužit v posledním čtvrtletí roku 2026.
Stylově po řece
Stylově po řece
Italský výrobce lodí Gozzi Mimi uvedl na trh novou verzi své motorové jachty Libeccio 11 Cabin. Novinka je určena především pro vyznavače klasického vzhledu a pohodlí. Víkendové pobyty na vodě se tak stanou stylovou záležitostí.