showTop
× Search
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky… V čele Transat Cafe L´Or ve tříde Class40 je stále severní skupina jachet vedená SNSM. Dostaly se ale do bezvětří a jsou rychle dotahovány loděmi na jihu v pasátu. Obě skupiny nyní dělí tlaková výše, oblast bez větru. To by mohlo být nadějné pro skupinu na jihu. Již zítra by měla být v čele vedoucí jachta jižní skupiny Seafrigo-Sogestran. Je ale třeba opatrnost. Dělat odhady bez routingového programu je ošidné. Na první pohled to špatně nevypadá, ale první pohled může být šalebný. Těmto jachtám stačí jen málo k tomu, aby se rozletěly po hladině. Jižní skupinu budou brzy čekat obraty po větru. Tím se její trasa ještě protáhne. Čelo této skupiny by mohlo setrvat ve stabilním pasátu, který bude od východu slábnout, Milan s Pierrem to budou mít na hraně. Za nimi by již vítr měl...

Poslední videa


Závodní jachting

Testy

Víte, co je safety turn?

Víte, co je safety turn?
Daniel Vodička
/ Kategorie: Technika plavby

Víte, co je safety turn?

Stalo se vám někdy, že otěž od geny proklouzla na vinšně a uvolnila se v nejméně vhodnou chvilku? Plachta začala mlátit na přídi o stěžeň a rázem byl na palubě nečekaný zmatek.

Aby k tomu nedocházelo, stačí maličkost. Jmenuje se safety turn. 


Otěž standardně třikrát otočíte kolem vinšny a následně přes navaděč do záseku. To vše děláte normálně. Ale nyní přidáte kolem vinšny ještě jednu otočku. To je již zmíněná safety turn.
Lano pak je mnohem méně náchylné k tomu aby ze záseku vypadlo. Ani při neopatrném pohybu kolem vinšny ho ze záseku nevykopnete. 

Maličkost, která vás může ušetřit jedné krizové situace.

 

Za námět děkujeme Vojtovi Sládečkovi

13673

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu