Daniel Vodička / úterý 4. dubna 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Velikonočka z pohledu Benemeda Od předání lodě, jsme začali řešit drobné problémy na palubě. Nejdříve to bylo nefunkční elektronické zařízení pro navigaci. Oprava nás obrala o čas na trénink. Je začátek sezóny, tak asi ještě nestihli lodě opravit. Měli jsme výborný start a hned šli do vedení, které vydrželo před Kremik, kde se nám utrhlo spodní oko kosatky. Vítr s poryvy přes 30 uzlů charterové lodě prověří více, než je pro jejich zdravotní stav vhodné. Někdy je jen otázkou času, kdy něco povolí. Začal boj o čas s opravou. Nebyli jsme hned poprvé úspěšní a až na druhý pokus se nám povedla provizorní oprava. Díky jedinému Maďarovi v posádce jsme mohli pokračovat. Bohužel jsme přišli o vedoucí pozici a také o výbornou rychlost lodě. Bojovat se ale musí s tím, co je. Ještě během noci se nám podařilo dojet vedoucí loď. Při křižování to bylo jednou mi a jednou Honza Pokorný. Nad ránem jsme opouštěli ostrov Lastovo. Zbývalo poslední rozhodnutí, jestli jet severně nebo jižně od Mljetu. Libor připravil routing a zvolili jsme severní cestu, kam nás při poslední aktualizaci, vedly 2 ze 3 variant. Byli jsme ty šťastnější a v Mljetském kanále bylo dost větru. Odjížděli jsme za bezmocného přihlížení soupeřů, kteří ještě dlouho čekali na vítr, který by je přivezl blíže k břehu. Tam bylo větru více. Do cíle ještě zbývalo vyřešit jeden problém. Po celou dobu jsme měli energetickou krizi, neboť nefungovalo dobíjení. Jeli jsme bez navigačních přístrojů. Také jsme přestávali být vidět nejen na trackeru závodu, ale i fyzicky na moři, a to nebylo zrovna moc bezpečné pro míjení se s ostatními loděmi. Museli jsme vymontovovat baterií pro bowtruster z přídě a napojit na servisní rozvod lodě. Do cíle už jsme mohli svítit pozičními světly a hlavně fungovalo rádio pro komunikaci s rozhodčími. Dnes hned ráno nastoupili servismeni a vypadá to, že na zítra budeme připraveni bojovat o celkové vítězství v závodě. Vypadá to, že loď by se mohla do cíle vrátit v lepším stavu, než byla při startu. Výsledky najdete zde. Jan Johan Hirnšal Předchozí článek Nový rekordní trimaran Gitana 17 Další článek Nikon D5600 Vytisknout 4919 Tagy: BenemedoregataJohanVelikonočka Související články Kdo vyhrál plavbu Stockholm – Dalsbruk (Finsko) Kdo vyhrál plavbu Stockholm – Dalsbruk (Finsko) Veilkonoční regata skončila, zvítězila posádka Gale Force One Ivany Satkové. Tento tým na vítězství nikdo netipoval. Jak tedy dopadla tipovací soutěž na vítěze Velikonoční regaty? Kdo vyhrál týdenní plavbu na severu Baltu? Jestli mně to dobře počítá, tak Velikonočku vyhrál tým… Jestli mně to dobře počítá, tak Velikonočku vyhrál tým… … Gale Force One Ivany Satkové. Letos to byl (a stále je) velký výsledkový kolotoč. Favorité propadli, nejlepší z první etapy propadli a vyhrál tým, který byl nejkonzistentnější. Tedy, jestli umím počítat, samozřejmě. Tipovací soutěž na vítěze Velikonočky Tipovací soutěž na vítěze Velikonočky Znovu je tu oblíbená tipovací soutěž na vítěze Velikonočky Tentokrát sice jen o jednu cenu, ale o to lepší. Je to cena, kterou vám nikdo nevezme. Tedy... Kromě neurodegenerativního onemocnění mozku.
Kdo vyhrál plavbu Stockholm – Dalsbruk (Finsko) Kdo vyhrál plavbu Stockholm – Dalsbruk (Finsko) Veilkonoční regata skončila, zvítězila posádka Gale Force One Ivany Satkové. Tento tým na vítězství nikdo netipoval. Jak tedy dopadla tipovací soutěž na vítěze Velikonoční regaty? Kdo vyhrál týdenní plavbu na severu Baltu?
Jestli mně to dobře počítá, tak Velikonočku vyhrál tým… Jestli mně to dobře počítá, tak Velikonočku vyhrál tým… … Gale Force One Ivany Satkové. Letos to byl (a stále je) velký výsledkový kolotoč. Favorité propadli, nejlepší z první etapy propadli a vyhrál tým, který byl nejkonzistentnější. Tedy, jestli umím počítat, samozřejmě.
Tipovací soutěž na vítěze Velikonočky Tipovací soutěž na vítěze Velikonočky Znovu je tu oblíbená tipovací soutěž na vítěze Velikonočky Tentokrát sice jen o jednu cenu, ale o to lepší. Je to cena, kterou vám nikdo nevezme. Tedy... Kromě neurodegenerativního onemocnění mozku.
Desáté místo se zlomeným kormidlem Desáté místo se zlomeným kormidlem čtvrtek 30. října 2025 Milan Koláček a Pierre Brasseur dopluli na 10. místě první etapy Transat Cafe L´Or. Navzdory zlomenému kormidlu. Nejspíš došlo k útoku, nebo srážce s kosatkou.
Náraz do zdi Náraz do zdi úterý 28. října 2025 Včera v noci souboj s bouří, dnes to bude náraz do bezvětrné zdi. Milan Koláček a Pierre Brasseur na hraně první desítky v závodu Transat Cafe L´Or. Nejrychlejší se však...
Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě pondělí 27. října 2025 První noc závodu Transat Cafe L´Or byla bouřlivá. Náš tým Milan Koláček a Pierre Brasseur je v pořádku a pluje na 12. místě. Trasa závodu byla kvůli počasí změněna.
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty čtvrtek 23. října 2025 Plujete na plachty a přemýšlíte, jaký mód nastavit na autopilotu. Máte plout na AUTO, na WIND, nebo na TRACK? Co bude pro vaši plavbu ideální, abyste se dostali z A do B nejrychleji?
Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích Stabilizace jachty na jediném laně v různých situacích středa 22. října 2025 Při přístavních manévrech je dobré umět stabilizovat jachtu u mola na jediném laně. Jednodušeji se pak odplouvá i připlová. V různých situacích využíváme různé kombinace lana a motoru.
Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 Kurzy nejen přístavních manévrů na jaro 2026 úterý 21. října 2025 Právě jsme vypsali termíny třídenních kurzů přístavních manévrů v Chorvatsku na duben 2026. Jde o kurzy, které odstraní největší slabinu každého jachtaře, tedy zajíždění do přístavu. Vedle...