showTop
× Search
Ve světě největších trimaranů 2. díl
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Ve světě největších trimaranů 2. díl

V pokračování rozhovoru se skipperem trimaranu Maxi Edmond de Rothschild se podíváme na nadcházející závod Transat Jacques Vabre a na přípravy na překonání rekordu v plavbě kolem světa Jules Verne Trophy.

Trimaran Maxi Edmond de Rothschild je hlavním favoritem pro transatlantický doublehanded závod Transat Jacques Vabre. Myslí si to i jeden z dvojice skipperů Franck Cammas?

„Udělali jsme pro to hodně. Máme starší, ale výkonnou loď a velmi dobře jí známe. Těžko si představit, že po 15 dnech na moři budou všechny startující lodě v perfektním technickém stavu. SVR Lazartigue strávila zatím na oceánu v náročných podmínkách 2 dny. Dva dny šlo všechno dobře…“

Po Transat Jacques Vabre vyrazí Maxi Edmond de Rothschild na Jules Verne Trophy.

„Podaří-li se nám být ve stand-by módu od 25. prosince, budeme spokojeni. Musíme do té doby dovést loď zpět do Evropy, provést potřebné opravy a úpravy a zkontrolovat a opravit foily. Znamená to, že naše stand-by období bude časově poloviční než při jiných pokusech, ale loni jsme vyplouvali 9. ledna a podmínky byly dobré.“

Znamená kolize při tréninku méně šancí na Jules Verne Trophy?

"Ne nutně. Čím více se těmito problémy zabýváme, tím je vše spolehlivější. Dnes používané foily samozřejmě zvyšují pravděpodobnost kolize, protože jsou 4 metry dlouhé v horizontálním směru na plovácích a 2 metry na středním trupu. Dříve se jednalo o téměř vertikální daggerboardy. Víme také, že plavba kolem světa na létajících trimaranech nebyla ještě nikdy dokončena. Je třeba brát v úvahu složité systémy na lodích používané. Je to především technické dobrodružství. Ale vzpomeňte si také na Groupamu 3. Tam se nám podařilo rekord překonat až na třetí pokus.“

Od příštího roku přechází projekt do sólového módu. Na programu je Route du Rhum a poté sólový závod kolem světa pro druhého skippera týmu Charlese Caudrelliera v roce 2023. Co to znamená pro Francka Cammase?

„Nic se na naší spolupráci nemění. Jsem zde proto, abych pomáhal Charlesovi. Je třeba posunout výkony co nejdále pro Route du Rhum i pro plavbu kolem světa. Kromě toho budu samozřejmě závodit. Když ne na trimaranu, tak budu více v inshore závodech.“

Článek byl zpracován dle rozhovoru časopisu Tip&Shaft. 

Předchozí článek Ve světě největších trimaranů 1. díl
Další článek Kotvení v nebezpečných lokalitách
Vytisknout
1900

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu