Daniel Vodička / středa 11. října 2017 / Kategorie: Transatlantické závody To jsou nervy… Ke konci se blíží první etapa Minitransatu. A je to drama! Už dva dny jachty stojí mezi Madeirou a Kanárskými ostrovy. Na dohled od cíle se vše zadrhlo. Plavba z Portugalska na Kanáry je obvykle velmi rychlá. Vystrčíte čumák z přístavu, chytnete severní vítr, který se později změní na severovýchod a valíte až na Kanáry. Tentokrát závodní pole zasáhla oblast vyššího tlaku vzduchu a z rychlého progresu na cestě k cíli udělala bolestiplnou pasáž ničící nervy závodníků. Celé startovní pole se zastavilo a několikrát kompletně přeskupilo. To se stalo osudné i pro našeho jediného reprezentanta na startu Pavla Roubala. Po umístění v první desítce v Biskaji, se za poslední noc propadl na 22. místo nyní. Ještě ale není všem dnům konec. Na 12. místo chorvatského reprezentanta Vedrana Kabalina ztrácí jen 16 mil. To je možné v nestabilních podmínkách umazat během tří hodin. Také na čele se pořadí stále mění. V kategorii Serie, kde startuje i Pavel Roubal, vede Valentin Gautier před Rémi Aubrunem. Dlouho vedoucí Clarisse Cremer se propadla a nyní je čtvrtá. Nejrychlejším prototypům již zbývá do cíle jen 25 mil. Na vedoucí příčku se vrátil dlouho první Ian Lipinski. I když se jednu chvíli zdálo, že Ian o triumf přijde, nyní již již je opět na čele. Vedoucím lodím se vítr zvedá, je pravděpodobné, že nejrychlejší si zajdou na pivo již dnes odpoledne. Polohu lodí najdete zde. Předchozí článek Krach nejlepší britské loděnice Další článek Kolik stojí loď na Vendée Globe? Vytisknout 4091 Tagy: RoubalClasse MiniMinitransat Související články Kolik mil lze uplout za den? Kolik mil lze uplout za den? Máte 6,5 metru dlouhou jachtu a plujete 24 hodin. Kolik mil uplujete? Aby se jednalo o rekordní výkon, museli byste urazit více než 317,25 míle. Turistická jachta budoucnosti Turistická jachta budoucnosti Svět závodních offshore jachet se od světa jachet turistických před pár lety utrhl a turistické lodě se mu nedokázaly přiblížit. SKAW může být první lodí, která výhody závodních jachet vnese do turistického jachtingu a tyto dva směry znovu přiblíží. 308 mil/24 hod na 6,5 m dlouhé jachtě 308 mil/24 hod na 6,5 m dlouhé jachtě Pierre Le Roy uplul na 6,5 metru dlouhé jachtě TeamWork 308 mil za 24 hodin a vytvořil tak nový rekord třídy Classe Mini. Překonal tak rekord Bertranda Delesne z roku 2010.
Kolik mil lze uplout za den? Kolik mil lze uplout za den? Máte 6,5 metru dlouhou jachtu a plujete 24 hodin. Kolik mil uplujete? Aby se jednalo o rekordní výkon, museli byste urazit více než 317,25 míle.
Turistická jachta budoucnosti Turistická jachta budoucnosti Svět závodních offshore jachet se od světa jachet turistických před pár lety utrhl a turistické lodě se mu nedokázaly přiblížit. SKAW může být první lodí, která výhody závodních jachet vnese do turistického jachtingu a tyto dva směry znovu přiblíží.
308 mil/24 hod na 6,5 m dlouhé jachtě 308 mil/24 hod na 6,5 m dlouhé jachtě Pierre Le Roy uplul na 6,5 metru dlouhé jachtě TeamWork 308 mil za 24 hodin a vytvořil tak nový rekord třídy Classe Mini. Překonal tak rekord Bertranda Delesne z roku 2010.
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled čtvrtek 14. listopadu 2024 Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude...
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe Jak nerozlámat loď při Vendée Globe čtvrtek 14. listopadu 2024 Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi...
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! středa 13. listopadu 2024 Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? čtvrtek 14. listopadu 2024 To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu...
Vyplutí z maríny při bočním větru Vyplutí z maríny při bočním větru středa 13. listopadu 2024 Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné...
Kurz na kapitánský průkaz C Kurz na kapitánský průkaz C úterý 12. listopadu 2024 Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...