showTop
× Search
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit. Čelo startovního pole je západně od Kanárů. Nerovná stopa, která se od Madeiry klikatí za zádí vedoucí Holcim-PRB, jasně ukazuje, že vítr v posledních hodinách nebyl stabilní. Hodně byl ovlivněn mraky jeho směr i síla. V takových okamžicích je snadné uvíznout v bezvětří pod mrakem, jako se to stalo Samu Goodchildovi. Rychlý závodník si dal na 30 minut pauzu. Nestabilní podmínky jsou vidět i na rychlostech vedoucí skupiny. Lunven 14,4 uzlu, Goodchild 19,1, Richomme 8,9,  Ruyant 13,4 a například Simon jen 5,2 uzlu. Vítr nyní vane N – NW kolem 13 uzlů a bude slábnout. Nejrychlejší mají před sebou 500 mil ve slabém větru, než se dostanou na úrovni Kapverd do pasátu. Znamená to dalších 500 mil neustálé pozornosti, hledání větru. Nevypadá to na...

Poslední videa


Závodní jachting

Souboj s bouří u Islandu
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Souboj s bouří u Islandu

Hrozivá bouře donutila organizátory změnit trať Vendée Arctique. Změny byly nakonec dvě. Nejprve byl zrušen Island levobokem a byla ustavena brána na východě ostrova. Sílící bouře ale nakonec změnila i tyto plány. Ze závodu se stal boj o přežití.

Podíváte-li se na poryvy ve Windy pro oblast jižně od Islandu, uvidíte, že v noci na sobotu bude vítr atakovat 60 uzlů. To nejsou podmínky na závodění, to je boj o přežití. Když k tomu navíc přidáte teploty pod 10°C (vzduch i voda), je to zabijácká kombinace.

Vedení Vendée Arctique se muselo s hrozivou situací vypořádat. Nejprve bylo vynecháno obeplutí Islandu. Na severní straně ostrova by závodníci byly vystaveni ledové severní bouři, které by je tlačila na nehostinné pobřeží. Nebylo by kam uhnout. To by byla nebezpečná kombinace. Proto brána na východě ostrova a otočka zpět na jih.

Bouře ale dále sílila a začalo být jasné, že i toto je přílišné riziko. Nakonec vedení regaty sáhlo k jejímu přerušení v bráně na východě Islandu. Zapíší se časy průjezdu a závod se přeruší. Po zklidnění situace závodníci odstartují z brány v pořadí a se ztrátami, které měli na vedoucího Dalina. Po průjezdu branou je na závodnících, jestli budou hledat úkryt na břehu, nebo přečkají bouři na moři.

Charlie Dalin projel branou jako první. O čtyři hodiny zpět zaostal Jeremie Beyou. Třetí Thomas Ruyant je 40 mil od brány. Z dalších závodníků Benjamin Ferré má do brány 125 mil, 170 mil Guirec Soudée a Louis Burton.

Polohu lodí najdete zde.

 

 

1471

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Kurz na kapitánský průkaz C

Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu