showTop
× Search
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání. Je potěšující, když se kniha čtenářům líbí Během 10 let ji vydáváme již počtvrté. Tentokrát jsme se do ní rozhodli promítnout naše bohaté zkušenosti z kurzů přístavních manévrů, které s úspěchem organizujeme již 8 let jak na moři, tak i v Praze na Vltavě. Proto počet stran narostl téměř o sedminu. Během kurzů jsme zjistili, že některé z manévrů je jednodušší dělat jinak. Všimli jsme si, že některé dovednosti, které jsme dříve považovali za standard, dnes jachtařům chybí. Často vídáme, že práce s mooringem bývá špatná jak na straně posádky jachty, tak i pomocníka na molu. Důvodů pro změny v knize bylo ještě mnohem více. Proto jsme zvolili složitější cestu. Místo jednoduchého CTRL C a CTRL V jsme knihu z velké části přepracovali a...

Poslední videa


Závodní jachting

Se štítem, nebo na štítě?
Daniel Vodička
/ Kategorie: Jules Verne Trophy

Se štítem, nebo na štítě?

Koupíte si největší a nejrychlejší trimaran na světě. Jste miliardář a chcete být nejrychlejší okolo světa, chcete získat Jules Verne Trophy. Povede se vám to?

 

Takto uvažovala Dona Bertarelli, když kupovala trimaran Banque Populaire V. 40 metrů dlouhý trimaran byl v té době nejrychlejší na světě. Držel Jules Verne Trophy (rekord kolem světa časem 45 dnů, 13 hodin a 42 minut), měl za sebou rekord přes severní Atlantik (3 dny, 15 hodin, 12 minut) a rekord v počtu uplutých mil za 24 hodin (908 mil). Takovou loď koupit nemohla být žádná sranda.

Novou majitelkou se stala Dona Bertarelli, sestra dvojnásobného vítěze Amerického poháru Ernesta. Švýcarská miliardářka, jejímž přítelem byl (a je) francouzský jachtař Yann Guichard (stal se skipperem Spindrift 2). Ernesto Bertarelli měl Americký pohár, Dona chtěla Jules Verne Trophy.

Trimaran získal nové jméno Spindrift 2 a převlékl se z bílomodré do černozlaté. Proběhla mohutná údržba a loď byla na cestu kolem světa připravena. Na cestu za rekordem se trimaran v nových barvách vydal v roce 2016. Odstartoval jen 2 hodiny po trimaranu IDEC, který měl stejný cíl. Spindrift je dlouhý 40 metrů, IDEC Sport o 10 m kratší. Na palubě IDECu byla poloviční posádka a rozpočet červené lodě byl čtvrtinový, možná ještě menší.

Začal závod kolem světa. Spindrift byl zpočátku rychlejší, ale nedaleko Nového Zélandu se obě jachty potkaly. Pokus o rekord se zvrtnul za mysem Horn. Plavba Atlantikem na sever byla pomalá. Nakonec oba trimarany dopluly o 2 dny za rekordem.

O rok později se na stejnou cestu vydal znovu jen IDEC. Navzdory pomalejší první třetině se mu famózní jízdou na jihu podařilo rekord vylepšit na 40 dnů a 23 hodin. Spindrift chtěl později kontrovat, ale při plavbě na start zlomil stěžeň.

Nyní je Spindrift po opravě. Má nový stěžeň, proběhly úpravy, které měly loď dále zrychlit. Má ze sebou dvě tréninkové plavby přes Atlantik a od listopadu bude čekat na ideální počasí pro start dalšího pokusu o zisk Jules Verne Trophy. Poslední měsíc před startem stráví v loděnici, kde proběhne kontrola lodi a drobné optimalizace. Rozpočet týmu je téměř neomezený. Výsledky se však zatím nedostavily. Podaří se na třetí pokus získat ceněnou trofej?

 

 

3959

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu