showTop
× Search
Royal Huisman WING 100
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky

Royal Huisman WING 100

Holandská loděnice Royal Huisman přišla s novým konceptem plachetnice s mohutnými stěžni typu wingmast s integrovanými solárními panely, vynikajícím rychlostním potenciálem a mnoha dalšími inovacemi, které snižují negativní vliv na životní prostředí.

Na novém konceptu pracoval trojúhelník Royal Huisman, Dykstra Naval Architects a Mark Whiteley Design. Koncept o délce 100 m se především zaměřuje na nejvyšší možné standardy ekologické udržitelnosti. Pokročilá systémová platforma se v budoucnu snadno přizpůsobí dalšímu technologickému pokroku a regulačním požadavkům.

Zdroj Royal Huisman

Zdroj Royal Huisman

Z majitelského apartmá je výstup přímo na zadní palubu.
Inovativní WING 100 s hliníkovým trupem je opravdovou plachetnicí - nikoliv tedy motorovou jachtou se stěžni a plachtami jen pro forma. S plachtami by mělo jít snadno manipulovat a rychle je vytáhnout bez velkých těžkostí. To není o takto vysokých stěžňů normou. Projekt WING 100 byl koncipován tak, aby oslovil nejen majitele plachetnic, ale aby poskytl možnost přechodu i pro majitele motorových jachet, kteří chtějí minimalizovat ekologickou stopu snížením ekologické zátěže při provozu své jachty, ale přitom zachovat nejvyšší standardy vybavení a komfortu.

Zdroj Royal Huisman

Zdroj Royal Huisman

Inovativní takeláž se stěžni vysokými 73 metry.
Výhody vyplývají z toho, že WING 100 není "obyčejná" extra velká plachetnice: má inovativní takeláž od společnosti Rondal. Stěžně typu wing mast mají aerodynamický profil, jsou volně stojící a natáčejí se tak, aby vytvářely ideálně nastavenou náběžnou hranu plachty. Tvar křídla lze snadno nastavit tak, aby se maximalizoval nebo snížil výkon. Stěžně lze snadno a bezpečně dálkově ovládat. je tak zajištěna rychlá a energeticky účinná plavba, která poskytuje pohodlí všem na palubě.

Pro optimalizaci plavebních vlastností je trup jachty relativně úzký. Rychlost zvítězila v zadání nad přebujelým objemem. Rychlost plavby by se mohla pohybovat až nad hranicí 24 uzlů.

Zdroj Royal Huisman

Zdroj Royal Huisman

Vnitřní uspořádání.
Volně stojící karbonové stěžně mají plochu 400 m2 a výšku 73 metry. Za silného větru budou dostatečným pohonem. Při stání na kotvě budou muset být natočeny tak, aby jejich odpor byl minimální. Na bocích stěžňů jsou vlaminovány solární panely o ploše 480 m2. Plachty a soláry by ve výsledku mohly ušetřit více než 200 000 litrů nafty ročně.

Uvnitř jachty bude ubytování pro 12 pasažérů s hejnem služek, kojných, chův a fitness trenérů. Posádku bude tvořit 16 mužů. A žen…

 

Předchozí článek Vše nejlepší v roce 2023
Další článek Ostrov vraků
Vytisknout
1116

Poslední videa


Závodní jachting

Kde je teď Milan Koláček?

Volal jsem mu na pevnou do Brna (ano, v Brně to ještě mají). Nikdo to nebral. Prahou se jen mihnul. Mobil nebere, asi bez signálu. A jeho jachta Inland Roots, Ocean Soul už není na Martiniku....

Testy

Technika plavby

Krátký, nebo dlouhý

Abych mohl zajet na místo v přístavu mezi jachtami, musím se stočit a začít do místa couvat. Co když to ale nevyjde? Můj odhad byl špatný, jsem moc krátký, nebo naopak dlouhý? Jak to řešit?

Vyhledat

Nejbližší události

«prosinec 2025»
poútstčtsone
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Na horu