showTop
× Search
Pyrotechnika na lodi a její použití, 4. část
Vojtěch Sládeček
/ Kategorie: Bezpečnost

Pyrotechnika na lodi a její použití, 4. část

V dnešním článku se zaměříme na poslední zbývající součást pyrotechnické sady, která se nachází na plavidle. Řeč bude o nouzové dýmovnici.

Jedná se zpravidla o plovoucí „plechovku“, naplněnou oranžovým dýmem. Setkat se však výjimečně můžeme i s ruční dýmovnicí.

Dýmovnice se opět aktivuje vytrhnutím pojistky a vždy by se měla hodit na závětrnou stranu do moře. Zhruba po 5 vteřinách začne dýmovnice produkovat oranžově zbarvený dým, který bude unikat cca 3 minuty. Její užití se většinou doporučuje za klidnějšího počasí. Při dobré viditelnosti je kouř vidět na vzdálenost cca 5-7 NM. Jedná se tedy o nouzový signál, který je dobré použít pouze při vizuálním kontaktu s potencionálním zachráncem.

V odborné literatuře se dočteme, že dýmovnice může být velmi dobrým pomocník pro zviditelnění se před příletem záchranné helikoptéry. Dým také pomáhá pilotovi dobře monitorovat proudící vítr na hladině.

Na závěr je důležité podotknout, že se jedná o denní nouzový signál. Použití dýmovnice v noci by se logicky míjelo účinkem.

Předchozí článek IMOCA, kam se podíváš. Route du Rhum prověří nové jachty
Další článek Na České námořní rallye se bojuje…
Vytisknout
937

Poslední videa


Závodní jachting

Spíše jih, ale…

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu