Přístavní manévry v Praze
Konečně jsme vypsali první termíny na kurz přístavních manévrů v Praze. Příští rok to vypadá, že bude pražských kurzů méně, naši instruktoři budou více na moři.
První termíny pražských přístavních manévrů najdete zde. Jedná se o cca osmihodinový kurz určený pro 4 účastníky, během kterého se budete učit to nejdůležitější, co při přistávání s jachtou potřebujete. Půjde o zajíždění zádí, bokem, o odplouvání za různých podmínek, dostanete jachtu do ruky. Kurz je vhodný i pro zkušenější jachtaře, kteří si chtějí oživit před plavbou za rok dávno zapomenuté dovednosti.
A protože je čas předvánoční, můžete zakoupit kurz jako dárek také pro své blízké. To samozřejmě platí pro všechny naše kurzy a plavby v nabídce.
516
Související články
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?
Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru
Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.
Kurz na kapitánský průkaz C
Kurz na kapitánský průkaz C
Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli nejasností.