showTop
× Search
Jirka Pacák při plavbě z Šibeniku na Maltu zajel také do Černé Hory, respektive do Boky Kotorské. Jak vypadala úřední mašinérie při plavbě mimo Evropskou unii? V Dubrovníku v přístavu Gruž v budově se žlutým čtvercem a velkým Q šlo vše hladce. Nejprve kapitanát, kde jen okopírovali crew list, a pak policie s doklady. A celnice. Ta opět kopírovala ostošest. Vše ale šlo rychle, zdržel nás víc nákup chleba a vody. V Dubrovníku má úřad otevřeno nepřetržitě. „Už se nikde nezastavujte,“ zdůraznil úředník. Na cestě je sice ještě poslední chorvatský přístav Molunat, ale po odhlášení tam není zastávka možná. Chorvaté odplutí hlídají. V Boce Kotorské Plavba podél pobřeží byla v klidu, jen jsme si občas pomohli motorem překonat fleky nicotného větru. Za poloostrovem Prevlaka začíná hluboký záliv Boka Kotorská. Celou Boku jsme motorovali proti slabšímu protivětru. Byla noc, chladno, a chtěl jsem už mít nohy pod dekou. Po jedné hodině v noci a...

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Poslední videa


Závodní jachting

Překvapení v Dubrovniku se jmenuje Štrobl
Daniel Vodička
/ Kategorie: Velikonoční regata

Překvapení v Dubrovniku se jmenuje Štrobl

Včera odstartovala u Murteru Velikonoční regata. Přes den to jelo a v noci to zřejmě jelo také. Protože dnes ráno otevřu SeeSea a v cíli už je devětadvacítka Standy Štrobla. Bylo to překvapení. 

Pro mě samozřejmě ne, kvality Standy Štrobla mladšího znám již od doby, kdy sotva dosáhl na jídelní stůl, ale pro účastníky naší tipovací soutěže na vítěze Velikonočky ano. Zběžně jsem prohlédl více než 140 odpovědí v soutěži a jestli jsem nebyl nepozorný, tak mezi odpověďmi číslo 29 nebylo.

Vím, jsme teprve v polovině závodu. Jednou věcí je být první v cíli v Dubrovniku a druhá vystoupat na stupně vítězů také v Hramině. Vítězství v první etapě se ale počítá.

Foto Pavel Nesvadba

Foto Pavel Nesvadba

Zdá se, že odpichovátko Standovi Štroblovi a jeho mužům pomohlo.
Teď je třeba, aby se tým vedený Standou Štroblem, ve kterém za navigačním stolkem sedí bezpochyby největší znalec trati Petr Chmel (zakladatel závodu), popral s handicapem, který na každého vítěze první etapy v Dubrovniku čeká. Tým je nyní radostný a má nejvíce času svoji radost na břehu projevit. To se už mnohokrát stalo nejrychlejším v jižním směru osudným. Na start druhé etapy se sotva dovlekli. A plavba zpět nebyla soutěží o první místo, ale bojem o život. Určitě prvních 12 hodin. Podobných promeškaných příležitostí je v dlouhé historii Velikonoční regaty celá řada.

Druhé místo patřilo v Dubrovniku dlouho vedoucímu týmu Kolotočáři Michala Kelemena. Jde o první zahraniční tým v cíli. V těsném závěsu doplula třetí jachta číslo 26 Petra Kupky.

Většina startovního pole nyní stojí jižně od Šipanu. Klasické stání před Dubrovnikem.

Polohu lodí najdete zde.

1215

Testy

Technika plavby

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu