Po zastávce v boxech znovu na trati
Regata Brest Atlantiques připomíná závody Formule 1. Ve Formuli 1 může o vítězi rozhodnout, jak rychle servisní tým vymění pneumatiky v boxech. V Brest Atlantiques může hrát stěžejní roli délka zastávky potřebné k opravě foilů. Maxi Edmond de Rothschild má za sebou pitstop v Salvadoru, Macif opravuje v Riu.
Brest Atlantiques má za sebou první otočný bod, kterým jsou ostrovy Cagarras u Rio de Janeira. První točil souostroví tým Macif. Otočil je, ale hned zamířil do přístavu v Riu, kde musí proběhnout opravy lodě po srážce s kdovíčím. Už druhá vedoucí jachta tak zamířila k opravám.
První na jižní polokouli byl Maxi Edmond de Rothschild, ale i ten byl poškozen. Pro zastávku si vybral přístav Salvador da Bahia. Pro tým bylo rozhodující zázemí, které mohli na místě poskytnout pracovníci týmů IMOCA, které v Salvadoru končí Transat Jacques Vabre.
Maxi Edmond de Rothschild připlul do Salvadoru v 0900 ráno v úterý. Se soumrakem zamířil v plné formě zpět na Atlantik. Tým přitom musel vyměnit celou spodní nosnou část foilu. Naštěstí byl v Lorientu k dispozici náhradní díl, který si přivezl s sebou. Běžně by šlo o práci na několik dnů, tentokrát se to zvládlo za necelý půlden.
Nyní je Maxi Edmond de Rothschild před otočným bodem v Riu. Na vedoucí Sodebo Ultim 3 ztrácí 247 mil. Druhý Macif stále opravuje v Riu. Zatím poslední Actual Leader má na Sodebo ztrátu 340 mil. Trimarany jsou nyní na cestě ke Kapskému Městu.
Polohu lodí najdete zde.
3303
Související články
50 dnů kolem světa
50 dnů kolem světa
Charles Caudrelier obeplul svět sólo za 50 dnů, 19 hodin a 7 minut a stal se prvním vítězem závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Jen dva sóloví jachtaři dokázali obeplout svět rychleji. Držitel rekordu Francois Gabart za 42 dnů, 16 hodin a 40 minut a Thomas Coville za 49 dnů, 3 hodiny a 7 minut.
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.