showTop
× Search
Slovenského jachtaře Antona Fischera alias Cvešpera už obvinili v Chorvatsku z vraždy. Přitom celý případ takříkajíc pluje na vodě. Fischer/Cvešper je od konce června v Chorvatsku ve vazbě. Přitom je naprosto nevinný. Je to jen kluk, na kterého se nalepí každý průser. Že prý zabil svého obchodního partnera Alexe Burkova (český občan s ukrajinskými kořeny). To není žádná pravda. Vždyť ho vzal z Viru na potápění. A když se mu ztratil, tak ho ještě hledal. Dokonce na Molatu. Jsou na to svědci, Koukal i za stánek s občerstvením a volal: „Alexi!“ Kdyby ho zavraždil, tak by ho přeci nehledal. To dá rozum. Že prý měl na rukou řezná zranění. Na to je jasná odpověď. Každý den se holí. A občas, se trochu řízne. Pak na něj policajti vytáhli ten ztracený člun, který jen pár dnů před vraždou koupil a na kterém vypluli se potápět. Ztratil se. Anton to vysvětloval těm natvrdlým vyšetřovatelům snad stokrát. Druhý den poté, co se Alex...

3500 mil bez obratu

To je z Čech až na konec světa. Přibližně. Nebo přesněji z Brna téměř na Seychely. Takto pluje při honbě za rekordem kolem světa trimaran Sodebo Ultim. Poslední obrat u Kanárů a nyní se...

Šibenický skanzen

Stará část Šibeniku vymírá. V krásném centru města stále žije podle ŠibenikIN už jen 1200 obyvatel, což je stejně jako v roce 1650 po moru, který téměř ¾ obyvatel poslal na onen...

Poslední videa


Závodní jachting

Plnou parou na jih
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Plnou parou na jih

Rovníkové tišiny jsou už jen dlouhou vzpomínkou. Flotila 5 jachet IMOCA The Ocean Race letí plnou rychlostí na jih pasátem jižní polokoule. Rychlost foilujících jachet se pohybuje mezi 20 a 25 uzly. Na čele, poněkud překvapivě, pluje GUYOT environnement, kterému se podařilo projet rovníkové tišiny nejrychleji, a navíc nejdále na východě, proto má teď nejrychlejší kurz na vítr.

Počet uplutých mil za den by se nyní mohl pohybovat kolem 500. Dva dny nyní budou ve znamení dostihů na jih. Pak přijde další velká překážka. V následujících dnech bude třeba obeplout tlakovou výši nad ostrovem Sv. Heleny. Jde o rozsáhlou statickou tlakovou níži, která je roztažena přes velkou část jižního Atlantiku. Je třeba ji obeplout ze západu, aby se závodníci dostali co nejrychleji do příznivého západního větru.

Image
Kdyby bylo startovní pole nyní o 4 dny jižněji, mohlo by si výrazně zkrátit plavbu. Přes jižní Atlantik přechází fronta a stačilo by být na 30°jižní šířky a 20°západní délky, aby bylo možné se v příznivém větru stočit na jihovýchod.

Za 4 dny bude situace jiná. Cesta na jih povede až na 30°západní délky a příznivý vítr bude až jižně od 40°jižní šířky. To alespoň naznačuje dnešní předpověď.

Za vedoucím týmem ztrácí 67 mil HOLCIM – PRB, téměř 100 mil Biothem, 114 mil 11th Hour Racing a 178 mil Malizia. V tomto pořadí jsou také jachty seřazené od východu na západ. Tentokrát se ukázalo, že bezpečná varianta trasy přes rovník, tedy co nejdále na západ, zase tak bezpečná nebyla.

Polohu najdete zde

 

948

Testy

Čím je jiný Sirius 35 DS

Redaktoři Yachting Mothly zhodnotili, že jde o nejlepší jachtu, jakou kdy testovali. V prosinci se na ní na Baltu projel Dan Přívara. Čím je tato jachta tak jiná, že je nejlepší?

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«prosinec 2025»
poútstčtsone
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Na horu