showTop
× Search
Novinka v placení na chorvatských dálnicích
Daniel Vodička
/ Kategorie: Kam jet

Novinka v placení na chorvatských dálnicích

V červenci došlo na chorvatských dálnicích k drobné změně, která však může pro některé řidiče znamenat výrazné zjednodušení placení mýtného. Dokonce nejen v Chorvatsku, ale i v Itálii, Španělsku, Portugalsku a Francii. Je tu jedna dobrá zpráva a jak už to bývá i jedna špatná. 

Od 14. července, lze na dálnicích v působnosti společnosti Hrvatske Autoceste (Chorvatské dálnice) platit mýtné pomocí zařízení Telepass.

Společnost Hrvatske Autoceste (Chorvatské dálnice) a Telepass, přední italská společnost v oblasti integrované mobility, navázaly spolupráci při zavádění evropské služby elektronického mýtného (EETS) pro všechny skupiny vozidel. Zařízení Telepass lze používat k placení mýtného pro osobní vozidla celkem v pěti evropských zemích – v Itálii, Španělsku, Portugalsku, Francii a nyní i v Chorvatsku. Pokud jde o užitková vozidla, služba placení pomocí zařízení Telepass je dostupná v 15 zemích včetně Chorvatska.

Od přijetí směrnice Evropského parlamentu a Rady EU/2019/520 ze dne 19. března 2019 o interoperabilitě elektronických systémů pro výběr mýtného a usnadnění přeshraniční výměny informací o nezaplacení mýtného v EU je společnost Telepass prvním poskytovatelem EETS v doméně EETS pro společnost Hrvatske autoceste (Chorvatské dálnice). Uživatelé, kteří vlastní zařízení Telepass, budou platit mýtné stejným způsobem jako uživatelé elektronického výběru mýtného (ENC).

Cílem evropské služby elektronického mýtného je umožnit uživatelům přístup k evropské dálniční síti prostřednictvím placení mýtného na základě jediné smlouvy a jediného zařízení, a tím jim usnadnit cestování. Ve spolupráci se společností Telepass umožnila společnost Hrvatske autoceste (Chorvatské dálnice) těm, kteří přijíždějí do Chorvatska, snadnější a rychlejší cestu do cíle.

Tolik dobrá zpráva. Špatná zpráva se týká začarovaného úseku dálnice mezi hraničním přechodem Macelj a Záhřebem. Zde nefunguje nic, žádná automatika. A asi ještě dlouho fungovat nebude. Chápu, že provozovatel dálnice je jiný, než je tomu u zbytku chorvatské dálniční sítě, ale to by na věci nemuselo nic měnit, ne? Podle mého prostého uvažování by stačilo jednou měíčně (ročně, týdně, denně) vyúčtovat projeté kilometry a srovnat účet v bance. Nebo, pokud některá ze stran preferuje hotovost, najmout chlapa s kárkou, který do sídla fírmy provozující Macelj - Zagreb bankovky dovéze. V takovém případě by ale bylo lepší vyrovnání na denní bázi. Rozhodně alespoň v průběhu letní sezóny. 

 

Předchozí článek Když neodtéká voda ze sprchy…
Další článek Výhody a nevýhody katamaranu
Vytisknout
1351

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Když třepe zadní lem plachty

Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu