showTop
× Search
Nové katamarány Excess
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky, Kam jet

Nové katamarány Excess

Nestává se často, aby přišel velký světový výrobce se zcela novou řadou svých jachet. Zvláště, když něco podobného již pod křídly loděnice vzniká. Přesně tento krok udělal koncernBeneteau, když představil novou řadu katamaranů Excess.

Do koncernu Beneteau spadá nejúspěšnější výrobce katamaranů Lagoon. Výrobky této značky se dobře prodávají, ale vedení koncernu vidělo potenciál také v trochu jiném konceptu lodě. Katamarany Lagoon jsou stále prostornější, ale to sebou nese i rostoucí hmotnost. V tomto směru jsou ale vícetrupé jachty velmi citlivé. Nepřímá úměra říká: vyšší výtlak, nižší rychlost.

Koncern se proto rozhodl vytvořit řadu katamaranů, která by více vyhovovala sportovněji zaměřeným jachtařům. Na začátku vychází z úspěšných modelů Lagoon. Základam bylo, provést úpravy, které povedou především k nižší hmotnosti, výkonnějšímu oplachtění a samozřejmě sportovnějšímu vzhledu. Tak vznikla první dvojice katamaranů Exces, tedy modely Excess 12 a Excess 15. Již je však na světě i zcela nový model Excess 11, který bude možné si prohlédnout spolu se zástupci dovozce f.a.s. yachting na blížícím se veletrhu v Düsseldorfu.

Excess 12 a 15

Foto Excess Catamarans

Foto Excess Catamarans

Kajuta v majitelské verzi.
Již jsme si řekli, že oba modely vznikly z úspěšných modelů Lagoon. Díky změnám, které přinesly odlehčení a nové vyšší takeláži, je potenciál katamaranů Excess v porovnání se svými staršími bratry vyšší.

Odlehčení jachet se ale neprojevuje jen na samotné hmotnosti. Kormidelny se přesunuly na zádě plováků, střecha nástavby přecházející nad kokpit je hladká a pohledově výrazně odlehčená. K tomu je možné přidat zasouvací kabrio v její střední části a je tu možnost pustit sloneční paprsky až do kokpitu. Možnost, která na jiných katamaranech chybí.

Díky hladké střeše nástavby bylo možné snížit uchycení ráhna. Těžiště plachty se snížilo, výška stěžně je lépe využita a při balení se s plachtou snadno pracuje.

Výška stěžně většího z modelů je 27,9 m. To je o 1,5 m výše, než u stejně velkého Lagoon 50. V nabídce je navíc varianta Pulse, která má stěžeň ještě o 2,5 m delší. K tomu je třeba dodat, že Excess je o více než desetinu lehčí.

Kormidelna je přesunuta ze střechy nástavby na zádě plováků. Kormidelník má obzor před sebou přes okna prosklené nástavby. Na turistických katamaránech je to nezvyklá pozice, na druhou stranu zde bude kormidelník trávit jen minimum času a to hlavně v přístavech. V módě je přeci autokormidlo.

V podpalubí nabízí výrobce širokou škálu uspořádání. Patnáctka může nabídnout až šest plnohodnotných kajut, každou s vlastní toaletou. V nabídce jsou ale i verze majitelské, kdy celý plovák je majitelským apartmá.

Excess 11

Image
Pohled do kokpitu.
Nejmenší model nové značky bude k vidění na výstavě v Düsseldorfu, kde bude možné si ho prohlédnout i se zástupcem dovozce, který jachtu dokonale představí.

Z masově vyráběných katamaranů jde o nejmenší model. Je zajímavé, že ostatní výrobci tuto velikost opustili. Třistaosmdesátka byla dlouho nejprodávanějším modelem Lagoon.

Zcela nový katamaran je určený především pro mladší, kteří do světa vícetrupých jachet vstupují poprvé. Na stěžeň je možné v základu vytáhnout 77 m2 plachet, ve verzi Pulse Line dokonce více než 80 m2.

Základní rysy novinky jsou společné s většími loděmi značky. Lehká a vzdušná nástavba, vysoký stěžeň posunutý podobně dozadu, jako na závodních trimaranech. Dále zatahovací kabrio nad kokpitem, nízko umístěné ráhno a kormidelní stanoviště na zádích trupů.

Jde o lehce vypadající jachtu sportovního vzhledu, která by měla uspokojit při plavbě po ostrovech ve Středomoří, ale i na dlouhé plavbě za dobrodružstvím přes oceán.

Více informací vám poskytnou ve firmě fas yachting.

Více najdete zde.

 

Článek vznikl ve spoluprací s firmou fas yachting.

Předchozí článek Co uvidíte v Düsseldorfu
Další článek Jak poznáte potenciál jachty?
Vytisknout
3574

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Když třepe zadní lem plachty

Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu