showTop
× Search
Jedete první závod v nové třídě. Světová špička. Podmínky jsou tvrdé, ale vedete si velmi dobře. Pak přijde tvrdá rána. Nezbytná plachta se trhá. Co dál? Taková byla druhá noc Normandy Channel Race pro Milana Koláčka a Adriena Hardyho. Po zaškobrtnutí na startu nekompromisně šlapali na plyn. A vedlo se. Stahovali jednoho soupeře za druhým, probojovávali se startovním polem dopředu. Dostali se do první poloviny a na dohled byly týmy na 6. – 7. místě. To bylo vynikající, vezmeme-li v úvahu, že bojovali se zkušenými závodníky startujícími v Class40 několik let. Šlapat na plyn a dohánět soupeře ale znamená jet na hraně, pohybovat se na ostří nože. Má to rizika. Chodíte-li po laně, můžete spadnout. Navíc jachting je technický sport. Na hraně se pohybujete nejen vy, ale také vaše loď, trup drcený vlnami, stěžeň, který musí vydržet otřesy a rány, plachty… Vše musí držet. Unavený jachtař musí mít dostatek sil a bystrou mysl, aby mohl činit správná...

Na Serifos v 50 uzlech

Řecké charakteristiky. Plujete kolem Kythnosu, na otevřeném moři fouká jih 20 uzlů. Blížíte se k Serifosu, vítr šplhá nad 30 a před přídí bílá pěna značící 50. To jsou egejské zvláštnosti.

Poslední videa


Závodní jachting

Nešťastné rozhodnutí a úspěšná stíhací jízda
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Nešťastné rozhodnutí a úspěšná stíhací jízda

Včera odstartoval Normandy Channel Race s naším Milanem Koláčkem a jeho coskipperem Adrienem Hardym. Po nešťastném rozhodnutí po startu se probojovávají dopředu. Na dohled je první desítka.

Je to první závod v Class40 dvojice Milan Koláček a Adrien Hardy. Bojují s dalšími jednatřiceti týmy. Start závodu se našemu týmu povedl, pohyboval se v první desítce spolu s největšími favority a vítězi Vendée Globe Michelem Desjoyeaux a Vincentem Riou.

Před poslední otočnou bójí ale přišlo špatné rozhodnutí, všichni soupeři se vydali na jih od zakázané zóny, naši to zkusili severem a ztratili. U bóje točili až na konci třetí desítky. Škoda, ale tak to chodí. Rozhodnutí udělat musíte. A může být dobré, nebo špatné.

Následovala plavba na sever k Anglii k ostrovu Wight na boční vítr. Rychlosti atakovaly 20 uzlů. Pro naše stíhací plavba. A dařilo se. Dostali se do první poloviny startovního pole. Nyní již mají za sebou další travers kanálu La Manche, plují u mysu de la Hague. Tedy v oblasti extrémních přílivových proudů. Pořadí je nyní těžké určit, protože se určuje dle vzdálenosti do cíle, a to může být v tomto případě matoucí. Jsou ale v kontaktu se skupinou, která bojuje o první desítku.

Před závodníky je nyní dlouhá stoupačka až na západ k ostrovům Scilly.

Polohu lodí najdete zde.

443

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«květen 2025»
poútstčtsone
2829301234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
Na horu